شرکت در فوتسال شرط حضور در جلسه قرائت قرآن + صوت و عکس
کد خبر: 3529585
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

شرکت در فوتسال شرط حضور در جلسه قرائت قرآن + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن حاج ولی الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی با حضور شاگردان مشتاق که تهذیب و تحصیل و ورزش را با هدایت مربی دلسوز می‌آموزند در میدان فلاح، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران، برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه قرآن حاج ولی‌الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی و جانباز دفاع مقدس، روز گذشته 20شهریور از ساعت 17 الی 19 در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در میدان ابوذر(فلاح)، جنب بیمارستان ضیائیان با حضور قرآن‌آموزان برگزار شد.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

با ورود به مسجد، نوجوانان جلسه با کمک هم، فضای جلسه را برای تلاوت قرآن کریم مهیا کردند؛ سپس ولی الله پوراحمدی، آیاتی از سوره مبارکه فرقان را به مدت 30 دقیقه تلاوت کرد.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

در ادامه این مدرس قرآن که رابطه بسیار صمیمی با شاگردان خود داشت و جلسه قرآن را بسیار شاداب اداره می‌کرد، نکاتی برای ادامه راه با شاگردان خود در میان گذاشت و گفت: کسانی که می‌خواهند در سیر حرکتی ما باشند، باید چهار کار را انجام دهند: 1- برای تداوم و انسجام آموزش قرآن کریم، در موسسه قرآن نور مولای موحدان جنب مسجد ثبت نام کنند؛ 2- در این جلسه قرآن یا جلسه امامزاده حسن(ع) حتما یکی را شرکت کنند؛ 3- هیأتی که ماهی یکبار در منزل اعضاء برگزار می‌شود و برای عزاداری و بیشتر دورهم بودن بچه ها است، شرکت کنند؛ 4- فوتسال را همه باید بیایند تا دستگاه تنفسی قوی شود و بدن پخته و آب دیده شود.

وی در پایان تاکید کرد که اگر کسی میخواهد شاگرد حاجی باشد باید این چهار مورد را عمل کند.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

از نکات جالب این جلسه صمیمی، شوخی‌های حاجی با شاگردان خود بود که جلسه را بسیار شاداب و باطراوت کرده بود. یکی از شاگردان حاجی، درباره فوتسال به خبرنگار اعزامی گفت: خود حاجی علی رغم جانبازی، با عصا فوتسال بازی می‌کند و حتی برگردون می‌زند.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

در ادامه، این پیشکسوت، خاطره اولین تلاوت شحات انور، محضر مقام معظم رهبری را تعریف کرد که در آن تلاوت، مقام معظم رهبری گریه کرد و چون آقا گریه کرد، یک عده گفتند شحات بهترین قاری است. رهبری از اول انقلاب یکبار در دیدار با قاریان، گریه کرد و وقتی دید ما ظرفیت نداریم، از آن به بعد بروز نداد.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

همچنین، این استاد پیشکسوت، که شاگردان زیادی را تحویل جامعه قرآنی داده است، یادی از قاری خوشخوان، مرحوم امیر منصوری کرد و سپس اعضای جلسه به ارائه تلاوت های تقلیدی از استاد مصطفی اسماعیل پرداختند و حاج ولی، نفس به نفس نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد.

پوراحمدی، در ادامه خاطره‌ای از تلاوت خود در مدرسه ابتدایی که هزار دانش‌آموز داشت تعریف کرد و گفت: مدیر مدرسه قبل از تلاوت گفت، ان شاء الله همه بچه ها قاری محترم را تشویق کنند. تا اعوذبالله را گفتم، کل هزار نفر کف زدند، بهشون گفتم، بچه‌ها دست نزنید، بعد بسم الله را گفتم، سوت را هم اضافه کردند؛ گفتم قرآن فرموده «فاذا قرئ القرآن فاستمعوا له و انصتوا» سکوت کنید و همه تا آخر تلاوت، ساکت بودند.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

این استاد پیشکسوت در تحلیل تلاوت یکی از اعضای جلسه با اشاره به اینکه قرائت مساوی با شجاعت است، تصریح کرد: شکل پیاده کردن آهنگ بسیار مهم است که کجا و چطور پیاده شود.

در پایان رضا مدبر، قاری نوجوان که دو مرتبه مقام اول کشوری مسابقه اسراء را کسب کرده است، آیاتی از سوره مبارکه مزمل را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران جلسه قرار گرفت و حاج ولی نکاتی را در حین تلاوت متذکر شد.

تحصیل، تهذیب، ورزش+صوت و عکس

یادآور می‌شود این استاد پیشکسوت به مدت پنج سال که این جلسه قرآن را اداره می‌کند، توانسته است حدود 130 شاگرد تحویل جامعه قرآنی دهد. همچنین جلسه دیگر حاج ولی الله پوراحمدی جمعه ها از ساعت 10 الی 12 ظهر در امامزاده حسن(ع) واقع در میدان ابوذر(فلاح) برگزار می‌شود.

در پایان، تلاوت‌های این جلسه قرآن ارائه می‌شود.

تلاوت ولی الله پوراحمدی

کد

دریافت

تلاوت رضا مدبر

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha