خاطراتی از تلاوت در محضر مقام معظم رهبری+ صوت و عکس
کد خبر: 3526644
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

خاطراتی از تلاوت در محضر مقام معظم رهبری+ صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن 25 ساله محمد‌حسین سبزعلی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی شب گذشته، 8 شهریورماه با حضور نصرالله فولادیان‌پور، حمیدرضا احمدی‌وفا و علی قاسم‌آبادی و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد‌حسین سبزعلی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی شب گذشته، 8 شهریورماه با حضور نصرالله فولادیان‌پور، حمیدرضا احمدی‌وفا و اقشار مختلف همچون دکتر و مهندس و سرهنگ از نقاط مختلف کشور در خیابان پیروزی، خیابان دوم نیروهوایی، خیابان فرعی 22/1، پلاک 11 برگزار شد.
خاطره تلاوت شیرین و تلخ محضر مقام معظم رهبری/ جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا+صوت و عکس

این جلسه قرآن خانگی که بیش از 25 سال است در این منزل برگزار می‌شود، ده‌ها قاری ممتاز در سطح استان و کشور و بین‌الملل همچون سید‌مهدی تاج‌زاده، سیدمحمد کرمانی، جعفر فردی، حسین فردی، مهدی عباسی و... به جامعه قرآنی تحویل داده است.

در ابتدا، اعضای جلسه به تلاوت ادامه درس به صورت ترتیل پرداختند و محمدحسین سبزعلی، نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را متذکر شد. از جمله نکاتی که سبزعلی به آن اشاره کرد، چگونگی تلفظ حرف «ر» بود، که در این باره بیان کرد: حرف راء، اگر مفتوح و مضموم، ساکن ماقبل مفتوح و مضموم، ساکن ماقبل الف وصل، ساکن مابعد حروف استعلا، باشد، تفخیم می‌گردد؛ یعنی دهان به صورت عمودی و حجیم اداء می‌شود.

خاطره تلاوت شیرین و تلخ محضر مقام معظم رهبری/ جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا+صوت و عکس

سپس، در خلال تمرین نفس به نفس با میلاد ایزدپناهی، یادی از مرحوم استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) کرد و گفت: اگر کسی در جلسه استاد مولایی، غلط تلاوت می‌کرد، نمی‌گذاشت ادامه دهد، تا اشتباهش را درست کند.

این قاری بین‌المللی در ادامه یادی از اولین تلاوت خود، در جلسه مرحوم استاد مولایی کرد و گفت: مرحوم استاد مولایی آنقدر شاگردهای خوب داشت که نوبت تلاوت در جلسه‌اش به ما نمی‌رسید. یک شب مرحوم استاد مولایی به جلسه نیامد و سرهنگ مسگرا جای ایشان نشست. شاگردان استاد مولایی تا فهمیدند استاد مولایی نمی‌آید، 80 درصدشان به جلسه نیامدند. 10 نفر ماندند و نوبت به من رسید تلاوت کردم. سرهنگ مسگرا خوشش آمد و من را به جلسه خودش در چهارراه گلوبندک دعوت کرد. دو سه سال با استاد علی سیاح‌گرجی به جلسه استاد مسگرا رفتیم. تا اینکه یک شب استاد مولایی به جلسه استاد مسگرا آمد و من به سبک استاد مصطفی اسماعیل تلاوت کردم و استاد مولایی بسیار خوشش آمد و مرا به جلسه قرآن مسجد الرضا(ع)، دعوت کرد و 8 سال جمعه‌ها از ساعت 5 صبح، به مسجد الرضا(ع) رفتم تا قاری بشوم.

خاطره تلاوت شیرین و تلخ محضر مقام معظم رهبری/ جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا+صوت و عکس

در ادامه علی قاسم‌آبادی، قاری ممتاز کشوری، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه و محمدحسین سبزعلی قرار گرفت. این استاد پیشکسوت پس از تلاوت علی قاسم‌آبادی، گفت: قاری قرآن بلا تشبیه مثل والیبالیست‌ها و فوتبالیست‌هاست که صفر و صد دارد. یک روز می‌گویند خیلی خوب بود، روز دیگر می‌گویند خوب بازی نکرد یا هیچ کاری نکرد و یک گل هم به خودشان زد.

این قاری بین‌‌المللی در این باره از تلاوت‌های خود، محضر مقام معظم رهبری پرده برداشت و گفت: دو مرتبه در محضر مقام معظم رهبری تلاوت کردم، اولی که خاطره خوبی بود در دوران ریاست جمهوری آقا بود که در مراسم ختمی در مسجد نهاد ریاست جمهوری به تلاوت قرآن کریم پرداختم. زمانی که من تلاوت را آغاز کردم، هیچکس در مسجد نبود و با آغاز تلاوت و پیچیدن صوت قرآن در ساختمان، مقام معظم رهبری، اولین نفری بودند که وارد مجلس شدند و تا وارد شدند، به تشویق بنده پرداختند. 20 دقیقه تلاوت کردم و هفت تا از قصار السور را به تلاوت خود اضافه کردم که جمعاً نیم ساعت تلاوت شد. پس از صدق‌الله دیدم که 1000 نفر به مجلس آمده‌اند. پس از تلاوت من، به هنگام خروج ایشان از مسجد در صورتشان مشخص بود که می‌خواهند جمله‌ای را به من بگویند، رفتم خدمتشون و عرض ادب کردم، گفتند: آقای سبزعلی من در چنین مراسم‌هایی دقایق زیادی حضور نمی‌یابم اما فقط به‌خاطر لحن مصطفی اسماعیل شما نشستم.

خاطره تلاوت شیرین و تلخ محضر مقام معظم رهبری/ جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا+صوت و عکس

سبزعلی در ادامه خاطره تلخ تلاوت خود در جلسه‌ای خصوصی محضر مقام معظم رهبری را بیان کرد و گفت: این تلاوت، در روز ولادت امام زمان(عج) بود، که من مریض بودم. گفتند دیدار خصوصی است و باید تلاوت کنید. حدود 20 نفر بودیم و حین تلاوت صدایم می‌گرفت. آقا در پایان تلاوت، به صورتی که فقط خودم بشنوم گفتند: این تلاوت، سبزعلی نبود‌.

این قاری بین‌المللی با اشاره به صوت قوی مادحین اهل بیت(ع) و زیاد خواندن آنها گفت: مداحان به‌خاطر این آنقدر صداهایشان صاف است که هر روز، سه چهار بار می‌خوانند و تارهای صوتی‌شان قوی می‌شود. ما قاری‌ها هم باید، روزی 3 دفعه حداقل بخوانیم و در اوج خود را نگهداریم و در خورد و خوراک دقت کنیم.

سبزعلی ضمن تشکر از پیشکسوت قرآنی، آقای فولادیان‌پور به‌خاطر حضور در این جلسه قرآن، گفت:‌ زمانی که هیچکس قاری نبود، آقای فولادیان‌پور قاری بود. ایشان از هم‌دوره‌های استاد مروت، فروزان و اوحدی هستند که هم اکنون جلسات قرآن متعددی در سطح شهر تهران دارند.

خاطره تلاوت شیرین و تلخ محضر مقام معظم رهبری/ جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا+صوت و عکس

این قاری بین‌المللی، سپس از یکی از قاریان مهمان که از تبریز به جلسه آمده بود با زبان شیرین آذری دعوت به تلاوت قرآن کریم کرد و همچنین خاطره‌ای از تلاوت خود در محفلی انس با قرآن کریم در تبریز تعریف کرد و گفت: قبل از تلاوت، یک نفر آمد از من سؤال کرد «آقای سبزعلی، شما همون گاری گرآنی؟» که من هم با زبان آذری جوابش را دادم. چون محلمون ترک‌نشین است، ما هم یاد گرفتیم.

حسن ختام این جلسه قرآن، تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی بود که تشویق سبزعلی و حاضران در جلسه را به همراه داشت. در پایان نیز، حاضران در جلسه، مهمان سفره اطعام قرآن کریم بودند.

خاطره تلاوت شیرین و تلخ محضر مقام معظم رهبری/ جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا+صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمد‌حسین سبزعلی، دوشنبه‌ها از ساعت 21 تا 22:30 در خیابان پیروزی، خیابان دوم نیرو هوایی، خیابان فرعی 22/1، پلاک 11 برگزار می‌شود. جلسه قرآن دیگر این قاری بین‌المللی، سه‌شنبه‌ها(نیمه اول سال دو ساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال، بعد از نماز مغرب و عشاء) در حسینیه بنی‌فاطمه واقع در چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر برگزار می‌شود.

 تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا

کد
دریافت

تلاوت قاسم‌آبادی

کد
دریافت
captcha