احتمال طراحی قبلی در فاجعه منا/ مطالبه جهان اسلام اعلام دلیل فاجعه است
کد خبر: 3528436
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «لاله‌های سفید» عنوان شد؛

احتمال طراحی قبلی در فاجعه منا/ مطالبه جهان اسلام اعلام دلیل فاجعه است

گروه جهاد و حماسه: مراسم افتتاحیه نمایشگاه «لاله‌های سفید» با موضوع شهدای منا با حضور معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، قائم مقام بنیاد شهید و جمعی از خانواده شهدای منا در موزه شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم افتتاحیه نمایشگاه «لاله‌های سفید» با موضوع شهدای منا، عصر سه شنبه،16 شهریورماه، با حضور حجت‎الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردار محسن انصاری، جانشین بنیاد شهید و جمعی از خانواده شهدای منا در موزه شهدا برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه با پخش نماهنگی مرتبط با شهدای منا بغض فروخفته حضار شکست و چشم‌ها بارانی شد، ‌پس از آن حال و هوای مراسم متحول و فضایی روحانی بر مراسم حاکم شد.
حجت‎الاسلام والمسلمین سید حسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این مراسم در سخنانی گفت: این نمایشگاه لاله‌های سفید از امروز افتتاح شده و تا اوایل مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت؛ در این نمایشگاه بیش از 100 اثر هنرمندان در عرصه نقاشی، گرافیک و عکاسی استفاده شده است.
وی ادامه داد: امروز همچنین رونمایی از یادمان شهدای منا را در برنامه‌ها داریم که اسامی کلیه شهدای منا بر روی این یادمان نقش بسته است، که در مراکز دیگر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. در ادامه برنامه‌ها فردا چهارشنبه 17 شهریور ماه حدود 2 هزار نفر از خانواده شهدای منا با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد و یک بسته فرهنگی همراه با نام و تصویر شهدا تدارک دیده شده است که به خانواده‌های شهدا اهدا خواهد شد، و طراحی و ساخت 477 تندیس از شهدای منا را داشته‌ایم که این تندیس‌ها را نیز به دست خانواده شهدای منا خواهیم رساند.
موذنی افزود: نامگذاری اماکن خصوصی و عمومی به نام شهدای منا و برگزاری دعای عرفه در مصلای امام خمینی(ره) و همزمان با تمام نقاط کشور و همچنین توزیع 12 هزار جلد دعای عرفه منقش به تصویر شهدای منا و نیز برگزاری اولین کنگره شعر منا از برنامه‌های پیش روست.
در ادامه این مراسم سردار محسن انصاری، جانشین بنیاد شهید، بیان کرد: این روزها همه به فکر وقایع سال گذشته هستند و با اینکه یک سال از این فاجعه گذشته است اما این غم بزرگ از ذهن‌ها فراموش نشده است. کارشناسان معتقد هستند فجایع سال گذشته اتفاق نبوده است و برنامه‌ای طراحی شده بوده‌ است. این ما نیستیم که باید ثابت کنیم این اتفاقات طراحی شده بوده بلکه این حکومت عربستان است که باید ثابت کند تمام فاجعه‌های سال گذشته اتفاقی بوده‌اند. حکومت عربستان سعی دارد چهره اسلام را تخریب و مسلمانان را تحقیر کند و حتی کمیته حقیقت‌یابی که از خود حکومت عربستان بود هم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و این باعث سوءظن کارشناسان شده است.
وی ادامه داد: از رهبر معظم انقلاب بابت مواضع و سخنرانی‌هایشان تشکر می‌کنیم زیرا اگر ایشان نبودند قطعاً پیکر شهدای منا به وطن بازنمی‌گشتند و همچنین از ایشان تشکر می‌کنیم که روشی پدرانه موافقت کردند که پیکر پاک شهدای منا در گلزار شهدا به خاک سپرده شوند.
انصاری که خود فرزندش را در فاجعه منا از دست داده است، با بغض از مظلومیت شهدای منا گفت و افزود: آنچه که جهان اسلام امروز طلب می‌کند، پیدا شدن دلیل آن فاجعه و مقصران اصلی در آن جریان است و باید مقصران مجازات شوند. چندین هزار نفر از بهترین افراد در بهترین مکان و زمان و در بهترین لباس در کوچه‌ای که حداکثر 10 متر عرض دارد و در فشار و دمای بالای 54 درجه، تشنه لب مانند جدشان حضرت امام حسین(ع) به شهادت رساندند و این بزرگ‌ترین افتضاح برای حکومت سعودی است که بعد از گذشت یک سال هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، اما این را سرنوشت شیعه می‌دانم.
وی در پایان گفت: هرکاری برای شهدا انجام دهیم بازهم کم است و هنرمندان ما باید با هنر خود مظلومیت این شهدا را به تصویر بکشند.
بنابراین گزارش در پایان این مراسم یادمان شهدای منا که نام شهدای این فاجعه بر آن حک شده بود رونمایی و نمایشگاه لاله‌های سفید افتتاح شد.
captcha