شروط قرآن برای مدیریت خانه خدا
کد خبر: 3529082
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
ابراهیمی عنوان کرد:

شروط قرآن برای مدیریت خانه خدا

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آیه 18 سوره مبارکه «توبه» گفت: خداوند برای کسانی که برای حفظ و عمران خانه خدا انتخاب می‌شوند، پنج شرط را مطرح کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج در آستانه فرارسیدن موسم حج اظهار کرد: آنچه از سوی معظم له مطرح شد، پیام وجدان مسلمین و بالاتر از آن، پیام وجدان انسانیت است.

وی گفت: بر اساس تعالیم عالیه اسلام صد مسجدالجرام و کعبه یکی از اعمال زشتی است که پیش از اسلام نیز توسط مشرکین صورت می‌گرفت؛ خداوند به مسلمان‌ها این امکان و قدرت و توان را داد و با اینکه مشرکین دوست نداشتند اما مسلمانان توانستند مکه را فتح کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: امروز نیز همان عناصر و با همان انگیزه‌هایی که مشرکین قبل از اسلام مانع از اجتماع باشکوه مسلمین می‌‌شدند، با تعصبات جاهلیتی مانع از حضور مسلمانان می‌شوند و پیام رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که آنها به قبل از اسلام برگشته‌اند و مسیر مشرکین را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند وعده داده که مسلمان‌ها با عزت و عظمت بار دیگر وارد مکه می‌شوند، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب مظلومیت مردم را به رخ جهانیان کشید؛ مردم مخلص مؤمنی که به قصد عبادت ذات حضرت ربوبی و انجام اعمال حج می‌خواستند به این سرزمین سفر کنند.

ابراهیمی با اشاره به بی‌تدبیری آل سعود در میزبانی از زائران بیت‌الله الحرام در حج سال گذشته گفت: حجاج در صحرای منا به خاک و خون کشیده شدند که احتمال تعمدی بودن آن نیز می‌رود؛ چرا که حتی از دادن قطره‌ای آب به آنها اجتناب کردند و مجروحان را همراه با شهدا در کانتینر گذاشتند و نه تنها آنها را معالجه و درمان نکردند، بلکه با محبوس کردن، آنها را با لب‌های تشنه شهید کردند که این جنایت در تاریح بشر کم‌نظیر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: حاکمان عربستان باید مورد تعقیب قرار گیرند و به دلیل ارتکاب جنایاتی که در سقوط جرثقیل و به خاک و خون کشیده شدن حجاج در منا صورت گرفت، پاسخگو باشند و جهان اسلام باید مقابل اینها بایستند و یقه‌شان را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه آل سعود صلاحیت خادم‌الحرمینی ندارد، گفت: اینها خائن‌الحرمین هستند و جهان اسلام بایستی نسبت به مدیریت حج اهتمام بورزد و در رابطه با آینده مکه و مدینه تصمیمی جدی بگیرد؛ چرا که مکه و مدینه متعلق به همه مسلمان‌هاست و به تمام اسلام مربوط می‌شود، لذا امت اسلامی باید تصمیم بگیرد و این افراد نالایق که محل امن را ناامن کرده‌اند کنار بگذارد.

ابراهیمی تصریح کرد: کسانی که برای طواف و نماز و یا برای مناسک حج وارد مکه می‌شوند باید در امنیت کامل باشند و چون امنیت افراد تأمین نمی‌شود، بایستی حاکمان مکه و مدینه این دو محل عبادت و طاعت و بندگی خدا را به بندگان خالص خدا واگذار کنند و حال که چنین قصدی ندارند باید جهان اسلام آنها را تحت تعقیب قرار داده و مجازاتشان کند که مجازات آنها این است که از حرمین شریفین خلع ید شوند.

وی در رابطه با اهمیت حج و مدیریت آن در قرآن کریم گفت: قرآن کریم آیات زیادی در این رابطه دارد و یکی از سوره‌ها با نام «حج» است که مبانی حج را بیان کرده است. از طرفی دیگر در قرآن برای برای کسانی که می‌خواهند خانه خدا را حفظ کنند، 5 شرط ذکر شده و آمده است: «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ/ مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى‌كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده‌اند پس اميد است كه اينان از راه‏يافتگان باشند» (سوره توبه؛ آیه 18).

ابراهیمی افزود: در این آیه ایمان به خدا و به روز قیامت و اقامه نماز و ادای زکات به عنوان شروط حفظ و آبادانی خانه خدا مطرح شده و شرط پایانی نیز این است که از هیچ‌کس واهمه نداشته باشند و دستورات الهی را اجرا کنند و این فرمانی است که خدا به بهترین پیامبرش و بهترین پیامبران یعنی حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) ابلاغ کرده و گفته است: «أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ/ خانه مرا براى طواف‏كنندگان و معتكفان و ركوع و سجودكنندگان پاكيزه كنيد».

وی تصریح کرد: افراد مشرکی که دست در دست اسرائیل و آمریکا داده‌اند، با بیگانگان پیوند خورده‌اند، با خودی‌ها ارتباطی ندارند، تربیت‌کننده جانی‌ترین آدم‌ها و تروریست‌های خبیث هستند، در جهان اسلام اختلاف می‌افکنند و مسلمان‌ها را به جان همدیگر می‌اندازند نمی‌توانند خادم‌الحرمین باشند، بلکه خائن‌الحرمین هستند و باید دستشان از مکه و مدینه کوتاه شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مکه و مدینه تحت تصمیم جهان اسلام و امت اسلامی قرار گیرد.

captcha