استاد محمدتقی مروت در بستر بیماری + عکس
کد خبر: 3529255
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

استاد محمدتقی مروت در بستر بیماری + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدتقی مروت، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی، مدتی است که از بیماری، رنج می‌برد و شاگردانش، خواستار دعا برای سلامتی این معلم قرآن هستند.

استاد محمدتقی مروت در بستر بیماری + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدتقی مروت، قاری و پیشکسوت قرآنی و استاد بسیاری از اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان، مدتی است که از بیماری، رنج می‌برد و به تازگی با بیماری نارسایی کبد و مشکلات کلیوی مواجه شده است.

وی بیش از دو دهه است که در خارج از کشور زندگی ‌می‌کند، اما تعدادی از اساتید و قاریان کشورمان طی این سال‌ها، این استاد قرآنی را فراموش نکرده و از طریق تلفن و ایمیل با او در ارتباط بودند و حتی نکات تجویدی و آموزشی را همچنان از ایشان فرامی‌گرفتند. استاد مروت در دیگر نقاط جهان نیز اقدام به برپایی جلسات آموزش قرآن کریم کرده است.

این استاد علم قرائت قرآن که مدتی نیز در جوار قاریان بنام و بزرگ مصری در قاهره زندگی کرده و در مکتب آن‌ها تلمذ داشته است، توجه ویژه‌ای نیز به سایت خبرگزاری ایکنا داشت و هر از چندگاهی با قرار دادن کامنت‌هایی در ذیل گزارش‌ها و اخبار و یا ارسال مطالب و تصاویر از قراء بنام مصری، ما را در راه اطلاع‌رسانی دقیق یاری می‌کرد.

این خبرگزاری به نمایندگی از همه شاگردان و دوستداران این استاد بزرگ، از تمامی قرآن‌دوستان به ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان درخواست دارد تا برای بازگشت سلامتی ایشان دست به دعا برداشته و از درگاه الهی طلب شفای عاجل برای این معلم قرآن داشته باشند.

محمدتقی مروت در سال 1323 در تهران دیده به جهان گشود و زیر نظر استاد مرحوم ملامحمد باقرفانی علوم قرآنی را فرا گرفت و خود با مطالعه کتب فراوان بر دانش قرآنی‌اش افزود. اهم فعالیت‌های قرآنی استاد را می‌توان، کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم کشور مالزی در سال 1973 میلادی عنوان کرد که به عنوان اولین ایرانی شیعه موفق به کسب این مقام شد. او از دوستان استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) بود. از اهم فعالیت‌هایش می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ‌کریم، پایه‌گذاری تلاوت قرآن ‌کریم به ‌صورت اصولی و صحیح در ایران، مبتکر شیوه هم‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن در جلسات آموزش قرآن‌ کریم (قبل از انقلاب اسلامی) اشاره کرد. آخرین سفر وی در سال 88 به ایران بود که در جمع بسیاری از قرآنیان حضور یافت.


محمد تقی مروت و استاد مولایی
از سمت راست استاد (ابراهیم پورفرزیب) مولایی، استاد عوضین المغربی و استاد محمدتقی مروت

استاد محمدتقی مروت در بستر بیماری
عکس در سال 1967 میلادی در مالزی گرفته شده که استاد محمدتقی مروت در میان شیخ مصطفی اسماعیل(سمت چپ) و فؤاد العروسی ایستاده است

استاد محمدتقی مروت و استاد مصطفی اسماعیل
استاد مصطفی اسماعیل و استاد محمدتقی مروت
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۱۴:۰۹
0
0
خدایش رحمت کند،بزرگترین افتخار مرحوم درک شیخ اکبرالقراء مصطفی اسماعیل بوده است.
captcha