آمران به معروف پرچمدار راه امام حسین هستند
کد خبر: 3537243
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

آمران به معروف پرچمدار راه امام حسین هستند

گروه اجتماعی: امام جمعه بهاباد گفت: افرادی که در ادارات مسئولیت امر به معروف و نهى از منکر را دارند پرچمدار راه امام حسین(ع) و جانشین رسول خدا هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام سیف الله دهقانی، امام جمعه بهاباد و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد 19 مهرماه در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهى از منكر مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) بود اظهار کرد: اسلام از مسیر خود خارج شده بود و امام حسین(ع) براى بیدارى مردم و بازگرداندن مسیر واقعی مکتب جدش رسول الله قیام کرد. 
حجت‌الاسلام دهقانی یکی دیگر از جلوه‌های قیام امام حسین(ع) را توجه به امر نماز عنوان کرد که در روز عاشورا تجلی یافت. 
وی با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه امر به معروف و نهى از منکر گفت: افرادی که در ادارات مسئولیت امر به معروف و نهى از منکر را دارند پرچمدار راه امام حسین(ع) و جانشین رسول خدا هستند و لذا برای اجرای این فریضه مهم، تمامی حرکات و زندگی ما باید برای مردم الگو باشد. 
حجت‌الاسلام دهقانی با تأکید بر الگوپذیری از امام حسین(ع) افزود: همان طور که در ظاهر امام حسین(ع) را الگو قرار می‌دهیم و برای آن حضرت عزاداری می‌کنیم، در باطن هم باید روح و رفتارمان مانند امام حسین(ع) باشد تا بتوانیم عشق و ارادتمان را به معنای انسان واقعی به امام حسین(ع) نشان دهیم.
محمد هوشمند، معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد نیز در این نشست با توجه به هفته امر به معروف و نهی از منکر، عناوین روزهای این هفته را بیان نمود و خواستار اجرای برنامه ها توسط ادارات شد. 
وی در ادامه گزارشی از روند تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ارائه کرد و ضمن تشکر از اداراتی که نسبت به تشکیل شورا اقدام نمودند خواستار تشکیل شورا در سایر ادارات شد. 
حجت‌الاسلام حسین حاتمی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هم با برشمردن تهدیدات فرهنگی شهرستان گفت: متأسفانه این فرهنگ‌های نادرست برای شهروندان بهاباد در حال عادی شدن است.
وی برای جلوگیری از رشد و گسترش این آسیب‌های اجتماعی، بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت چهره به چهره تأکید نمود. 
یادآوری می‌شود اجرای مداحی و عزاداری سید و سالار شهیدان از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.
captcha