مجلس امام حسین(ع)؛ مکتب تمدن‌سازی
کد خبر: 3538022
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
مفتی سوریه عنوان کرد:

مجلس امام حسین(ع)؛ مکتب تمدن‌سازی

گروه بین‌الملل: شیخ بدرالدین حسون در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی كشورمان در سوریه گفت: امیدوارم مجالس امام حسین(ع) از حالت عاطفی صرف خارج شده و تبدیل به مکتبی تربیتی جهانی برای بازگشت به تمدن‌سازی اسلامی شود.

مجالس امام حسین(ع)؛ مکتبی برای تمدن‌سازی اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به پایان مأموریت محمدرضا رؤوف‌شیبانی، سفیر ایران در سوریه، این روزها شاهد خداحافظی وی با شخصیت‌های سیاسی و دولتی سوریه هستیم. بر همین اساس شیبانی، سفیر، قاسمیان، معاون سفارت و مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه، با حضور در منزل شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، با وی دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار سفیر كشورمان از حسن استقبال دائمی مفتی کشور سوریه، خطابه‌های حکیمانه و آرای منطقی وی که با نشاط فرهنگی گسترده در جذب همه ادیان و طوایف تلاش دارد، تشکر کرد.
در ادامه بدر‌الدین حسون، اظهار كرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران موانع سنگینی از مشکلات دشمنان سوریه را در اینجا برداشت و سوریه با عزت و اقتدار در جهان سخن می‌گوید. ایران توانست دوستان دیگر مثل روسیه را نیز به میدان آورد و امروز تصمیم‌گیر کشور سوریه، دولت و مردم سوریه هستند.
بدرالدین حسون افزود: در سفرم به عراق شاهد بودم که آثار مدیریت آمریکایی و بریتانیایی در اعماق کشور عراق وجود دارد. در کاخ‌های 36 گانه صدام حسین كه زمانی فقط یک صدام در آن زندگی می‌کرد، امروز ده‌ها صدام‌گونه در آنها زندگی می‌كنند و نمی‌توانند در فکر مردم باشند.
وی در ادامه با بیان اینكه غربی‌ها عراق را نابود کردند، ادامه داد: رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران یعنی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فعلی انقلاب اسلامی ایران یعنی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در هیچ کاخی زندگی نکردند، بنابراین با مردم بودند و با مردم هستند و در فکر مردم بوده‌اند. امروز برای ورود به یکی از کاخ‌های امیران 4 بار ایست و بازرسی وجود دارد که اولین آنها آمریکایی است كه همراه با یک سگ كنترل می‌شوند. شنیدم كه هزینه هر سگ آنها در ماه چند هزار دلار است و این ننگی بزرگ برای مسلمانان محسوب می‌شود.
مفتی اعظم سوریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجالس عزای حسینی تصریح کرد: امیدوارم مجالس امام حسین(ع) از حالت عاطفی صرف خارج شده و تبدیل به مکتبی تربیتی جهانی برای بازگشت به تمدن‌سازی اسلامی شود. اگر ما با هم باشیم و حسین پیامبر را برای تمام انسانیت قبول کنیم، اجازه نخواهیم داد که 4 هزار نفر ظالم یزیدی، 72 نفر مظلوم از فرزندان و دوستان سبط پیامبر(ص) را به شهادت برسانند.
در ادامه محمدرضا رئوف‌شیبانی، گفت: رابطه فعلی جمهوری اسلامی ایران با سوریه، بر اساس محور مقاومت اسلامی و عمق اعتقادی دفاع از مظلوم تعریف شده است و بالاترین دلیل بر این عمق حضور، امتزاج خون ایرانی با سوری برای دفاع از مقدسات یک امت اسلامی است و نیز موضع‌گیری‌های حکیمانه دولتمردان سوری است که این ارتباط را تعمیق بخشیده است.
در پایان نیز رنجبر شیرازی، رایزن فرهنگی كشورمان با بیان اهداف و برنامه‌های سمینار منطقه‌ای «صلح و امنیت از دیدگاه ادیان آسمانی» كه به همت رایزنی فرهنگی ایران در دمشق برگزار خواهد شد، از مفتی سوریه برای حضور و سخنرانی در این سمینار دعوت به عمل آورد.
captcha