به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از یزد، هادی مقیمی، فرماندار اردکان 9 آبان ماه در آیین افتتاح آموزشگاه شهید عاصیزاده اردکان اظهار کرد: از اصول تغییرناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران، استکبارستیزی است که دولتمردان جمهوری اسلامی در هر دورهای متعهد به پایبندی به این اصل هستند و طبیعی است به اقتضای شرایط و با رعایت اصول، تصمیمهای متفاوتی گرفته شود.
مقیمی گفت: اساسیترین وظیفه دانشآموزان، تحصیل و کسب علم است؛ چرا که دانشآموزان، آیندهسازان این کشور هستند و با درسخواندن و کسب تخصص و مهارتهای لازم میتوانند بهترین خدمات را به کشور ارائه دهند.
مقیمی تصریح کرد: در شرایط کنونی مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و در جامعه بشری و انسانی باید اصول و مبانی اخلاق و اسلام را بر اساس مکتب تشیع و بهرهگیری از تعالیم ائمه اطهار ترسیم و به دنیا عرضه کنیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید عاصیزاده گفت: این آموزشگاه به نام شهیدی مزین شده است که با تمام وجود برای حفظ امنیت و رشد و بالندگی کشور جنگید و دانشآموزان وظیفه دارند با تحصیل و تذهیب، دِین خود را به این شهید بزرگوار ادا کنند و این آموزشگاه بتواند در سالهای آینده، دهها «عاصیزاده» تربیت کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان بر لزوم بهرهگیری از فرصت جوانی تأکید کرد و افزود: فرصت جوانی به سرعت از دست میرود و باید با برنامهریزی و استفاده بهینه از این فرصت؛ به رشد و بالندگی رسید.
فرماندار اردکان با اشاره به این که هزینهکرد اعتبارات در بحث آموزش و پرورش دانشآموزان، سرمایهگذاری بلندمدت برای آینده کشور است؛ افزود: علاوه بر اعتبارات مصوب ملی این حوزه، در کمیته برنامهریزی شهرستان بیش از ۳۷ میلیارد ریال به امر آموزش و پرورش اختصاص یافته است.