افتتاحیه جلسه قرآن «محمد بنیادی» در مسجدالنبی(ص)+ عکس
کد خبر: 3542398
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

افتتاحیه جلسه قرآن «محمد بنیادی» در مسجدالنبی(ص)+ عکس

گروه جلسات و محافل: افتتاحیه جلسه قرآن محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی، شب گذشته دهم آبان‌ماه، با حضور امام جماعت و نمازگزاران مسجد و قاریان و حافظان ممتاز، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، افتتاحیه جلسه قرآن محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی، شب گذشته دهم آبان‌ماه، در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض با حضور امام جماعت و نمازگزاران مسجد و قاریان و حافظان ممتاز، بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

در این جلسه قرآن، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از ابتدای قرآن کریم پرداختند و محمد بنیادی، به بیان نکات تجویدی و معانی و مفاهیم آیات تلاوت شده پرداخت.

افتتاحیه جلسه قرآن محمد بنیادی در مسجدالنبی(ص)

از جمله نکات تجویدی که بنیادی به آن اشاره کرد، احکام نون ساکنه بود؛ وی در این باره گفت: «ن» ساکنه در مجاورت با هر یک از حروف الفبا که پس از آن واقع شوند، یکی از چهار حکم زیر را پیدا می‌کند: 1- اظهار ۲- ادغام ۳- اِقلاب ۴- اخفاء. سپس به توضیح حکم اخفاء پرداخت.

در ادامه، محمد بنیادی، به حافظان حاضر در جلسه قرآن، توصیه کرد تا کنار حفظ قرآن، حتماً به تفاسیر مختلف رجوع کنند و حفظ قرآن را با تفسیر آن آیات فراگیرند، تا برایشان ثمر داشته باشد و بتوانند در جامعه مؤثر باشند.

افتتاحیه جلسه قرآن محمد بنیادی در مسجدالنبی(ص)

بنیادی در تحلیل تلاوت یکی از اعضای جلسه که آیات پایانی سوره مبارکه حشر را به تقلید از استاد محمدصدیق منشاوی تلاوت کرد، گفت: در تلاوت قرآن کریم، اختلاف قرائت خواندن‌ها و تکرار آیات، باید با اطلاع و آگاهی قاری انجام گیرد. اگر قاری، هدفمند، آیات را تکرار کند، معانی آیات در دل و جان مستمع می‌نشیند.

افتتاحیه جلسه قرآن محمد بنیادی در مسجدالنبی(ص)

در پایان یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمد بنیادی، دوشنبه ها بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض برگزار  می‌شود.

 

مطالب مرتبط
captcha