ردپای وهابیت در ایالت آمریکایی
کد خبر: 3552527
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

ردپای وهابیت در ایالت آمریکایی

گروه بین‌الملل: در حالی‌که اکثر مسلمانان جهان آماده می‌شوند که در آستانه سالروز میلاد حضرت محمد(ص)، این مناسبت را جشن بگیرند، به دلیل نفوذ وهابیت در ایالت «دلاوِر» آمریکا این جشن امسال به صورت عمومی در این ایالت برگزار نمی‌شود.

فردا//ردپای وهابیت در ایالت آمریکایی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Delaware Online»، در حالی‌که اکثر مسلمانان جهان آماده می‌شوند که در آستانه سالروز میلاد حضرت محمد(ص)، این مناسبت را جشن بگیرند، برخی از این کار اجتناب کرده و با سکوت، این مناسبت بزرگ را نادیده می‌گیرند.
در ایالت دلاوِر آمریکا نیز امسال برای اولین‌بار، مسلمانان
مانند سال‌های قبل جشن‌های عمومی در مساجد و مراکز اسلامی برگزار نمی‌کنند.
برخی از آن‌ها مسئله تدارکات را به عنوان دلیل عنوان می‌کنند؛ اما برخی دیگر می‌گویند که فشارهای افراط‌گرایان آنان را مجبور به ترک این جشن کرده است.

گرچه اکثر مسلمانان در سراسر جهان میلاد پیامبر(ص) را فرصتی برای شرکت در مراسم‌های معنوی و لذت بردن از جشن و همنشینی می‌دانند، گروه‌هایی مانند وهابیون عربستان و سلفی‌های قطر این کار را «بدعت» می‌نامند!

آنان ادعا می‌کنند که جشن‌های میلاد پیامبر(ص) کارهای انحرافی است و اعمال جدیدی است که نه در قرآن ذکر شده و نه توسط حضرت محمد، یاران و خانواده‌اش انجام می‌شده است. برخی حتی آن را مستوجب عذاب و آتش جهنم نیز می‌دانند!

مقتدر خان، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه دلاوِر که یکی از سخنران‌های ثابت جشن‌های میلاد پیامبر(ص) بوده است و در مورد شخصیت و ابعاد مختلف زندگی پیامبر(ص) سخنرانی می‌کند، امسال به دلیل نبود برنامه در دلاوِر به پنسیلوانیا می‌رود تا در مسجدی در شهر لانکستر سخنرانی کند.

وی که رئیس شورای امور مسلمانان دلاوِر است، در سخنرانی‌های خود با تأکید بر لزوم شناخت پیروان ادیان در مورد تعهد حضرت محمد(ص) به صلح، دیدگاه مثبتی را نسبت به اسلام به وجود می‌آورد.

وی می‌گوید: میلاد پیامبر(ص) برای من فرصتی است که به آموزش در مورد زندگی حضرت محمد(ص) می‌پردازم و معتقدم که باید به صورت عمومی جشن گرفته شود.
در سراسر دلاوِر حدود 10 مسجد و 10 هزار خانوار مسلمان وجود دارد که به گفته نوید باقر، از بنیانگذاران شورای امور مسلمانان دلاوِر، آیین‌هایی که به مناسبت میلاد برگزار می‌شود، خصوصی بوده و در منزل افراد برگزار می‌شود و عمومی نیستند.
captcha