اذعان رسانه‌های معاند عرب به سقوط حلب
کد خبر: 3553521
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

اذعان رسانه‌های معاند عرب به سقوط حلب

گروه بین‌الملل: برخی رسانه‌های معاند عرب از جمله العربیه و الجزیره که از ابتدای بحران سوریه با دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی نقش مهمی در تشدید بحران این کشور داشته‌اند، پس از پیروزی‌های دلاورمردان محور مقاومت در آزاد‌سازی حلب چاره‌ای جز اعتراف به واقعیت ندیدند.

اذعان رسانه‌های معاند به سقوط حلب

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، شهر حلب به‌عنوان شاهرگ اقتصادی سوریه از اهمیت زیادی برای مخالفان برخوردار بود و به همین خاطر از ابتدای بحران سوریه مخالفان در تلاش بودند که با سیطره بر این شهر، اقتصاد سوریه را فلج و دولت قانونی این کشور را ساقط کنند.
همچنین، شهر حلب مرکز تجاری و اقتصادی سوریه بوده و با توجه به این که در چهارراه تجاری قرارگرفته از موقعیت ژئوپولتیک زیادی برخوردار است، چرا که به دست گرفتن کنترل بر حلب نه تنها باعث کنترل کامل بخش شمالی سوریه که حتی مرزهای این کشور با ترکیه، مناطق کردنشین و منطقه شمال غرب عراق نیز می‌شود.
در همین راستا، برخی رسانه‌های معاند و مزدور منطقه از جمله الجزیره، العربیه و اسکای نیوز  که با توجه به این که با دلارهای نفتی شاهزادگان عرب حمایت مالی می‌شوند و از نفوذ زیادی در میان افکار عمومی منطقه برخوردار هستند و از ابتدای بحران سوریه نقش بسیار تخریبی داشته‌اند، با دروغ و شایعه‌پراکنی پیوسته در تلاش بوده‌اند که دولت سوریه را در آستانه سقوط قرار دهند و دولت اسد را که از پشتوانه مردمی برخوردار است را عامل اصلی بحران این کشور معرفی کنند.
اما پس از آن که با رشادت‌های محور مقاومت شهر حلب در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته است و به اذعان تمامی رسانه‌ها حدود 95 درصد این شهر آزاد شده است، شبکه ماهواره‌ای الجزیره چاره‌ای جز اعتراف به واقعیت ندید و با انتشار خبری در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که 95 درصد شهر حلب در اختیار دولت سوریه قرار گرفته است.
پایگاه الجزیره نوشت: «نیروهای ارتش سوریه به‌طور کامل بر بخش قدیمی شهر حلب در شرق این کشور سیطره یافته‌اند».
اما مسئله‌ای که الجزیره و العربیه و برخی رسانه‌های معاند عرب در حال مانور بر روی آن هستند این که نیروهای نظامی سوریه و مقاومت از دیروز به اعدام اهالی حلب از جمله زنان و کودکان روی آورده‌اند تا جایی که پایگاه الجزیره با انتشار خبری کذب نوشت: «ارتش سوریه پس از سیطره بر محله‌های «الفردوس»، «الصالحین» و «بستان القصر» 79 نفر را اعدام کرد».
اما پایگاه خبری «العربیه نت» وابسته به شبکه‌ ماهواره‌ای العربیه که از حمایت مالی رژیم قبیله‌ای آل‌سعود برخوردار است و موفقیت بزرگ محور مقاومت با خشم و عصبانیت این رسانه مواجه شده است، با انتشار خبر کذب و بدون منبع موثقی مدعی شد که نیروهای نظام سوریه از دیروز تاکنون نزدیک به 200 نفر را اعدام کرده‌اند.
جالب این که است که العربیه این خبر را تنها به نقل از شاهدان عینی منتشر کرده است، در حالی که جهت‌گیری و دشمنی این رسانه با دولت سوریه  و محور مقاومت کاملا واضح و آشکار است.
این رسانه مغرض سعودی همچنین، مدعی شد که نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان بزرگترین اعدام دسته‌جمعی را در حلب مرتکب شدند و نیروهای نظام سوریه  نیز کادر پزشکی درمانگاه «الحیاة» شهر حلب را گلوله‌باران کردند!
العربیه همچنین با هدف فریب افکار عمومی و کم‌رنگ جلوه دادن این موفقیت بزرگ محور مقاومت با استناداتی نامعلوم آورده است که شبه نظامیان وابسته به ارتش سوریه 9 کودک و چهار زن در محله‌ «الفردوس» را زنده سوزاند.
در همین حال، «ریاض حجاب»، رئیس هیئت عالی مذاکره‌کننده معارضان سوری که باور سقوط حلب به دست دلاوران ارتش سوریه و مقاومت را نداشت، در اظهاراتی فرافکنانه مدعی شد که سقوط حلب عزم و اراده مخالفان برای سرنگونی بشار اسد را سست نمی‌کند.
وی در حالی مخالفان را انقلابیونی خواند که برای احقاق حقوق مردم سوریه تلاش می‌کنند، که مردم حلب از شب گذشته با ریختن به خیابان‌ها به جشن و پایکوبی می‌پردازند و از خروج تروریست‌های تکفیری از این شهر بسیار مسرور هستند.
به هرحال سقوط حلب به‌عنوان مقر اصلی مخالفان و شاهرگ اقتصادی سوریه، بسیاری از معادلات را تغییر خواهد داد و محور عربی ـ غربی را با چالش بزرگی مواجه خواهد کرد.
captcha