گزارشی از کرسی‌های نفحات‌القرآن در نقاط مختلف شهر تهران + صوت و عکس
کد خبر: 3560075
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

گزارشی از کرسی‌های نفحات‌القرآن در نقاط مختلف شهر تهران + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی های تلاوت نفحات القرآن طی هفته گذشته در مساجد امام حسین(ع)، شهابی، صاحب الزمان(عج) تهران برگزار شد.

مسجد شهابی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی های تلاوت اذانگاهی به همت دارالقرآن نفحات القرآن با پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی های تلاوت قرآن کریم از ۹ آذرماه با قوت بیشتر آغاز شد.

بیست و نهمین کرسی تلاوت این هفته، سه شنبه، چهاردهم دی ماه، در مسجد امام حسین(ع) به نشانی میدان شهدا، خیابان زرین نعل با تلاوت مسعود سیاف زاده، قاری ممتاز کشوری و با حضور پرشور اهالی محله شهدا و صفا و امام جماعت مسجد، حجت الاسلام سیدجواد نعمتی  برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت، علاوه بر توزیع نکات تدبر و تفسیری آیات تلاوت شده به تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی تلاوت، جوایزی اهدا شد.

//کرسی های تلاوت نفحات القرآن با شور و اشتیاق جوانان برگزار شد+صوت و عکس

همچنین، سی امین کرسی تلاوت نفحات القرآن، پانزدهم دی ماه، در مسجد شهابی به نشانی خیابان 17شهریور، خیابان شهید کیامنش، خیابان شهید شکوری با تلاوت محمدحسن موحدی، قاری بین المللی و با حضور غلامعلی سماواتی، پیرغلام اهل بیت(ع) برگزار شد. در این کرسی تلاوت که با توزیع جزوه تدبر و تفسیر آیات همراه بود، به تعداد از نونهالان مسجد، جوایزی، اهدا شد.

//کرسی های تلاوت نفحات القرآن با شور و اشتیاق جوانان برگزار شد+صوت و عکس

سی و یکمین کرسی تلاوت نفحات القرآن پنجشنبه، شانزدهم دی ماه، در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در بزرگراه نواب صفوی، خیابان کمیل، تقاطع خیابان خوش با تلاوت محمدهادی صلحجو، قاری ممتاز کشورمان و مجری توانمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. صلحجو در ابتدای این کرسی تلاوت دقایقی به سخنرانی درباره جایگاه قرآن کریم و اهمیت ترویج کرسی های تلاوت پرداخت و سپس آیات انتهایی سوره مبارکه فرقان را تلاوت کرد. در این کرسی تلاوت نیز، آیات تلاوت شده توسط قاری به همراه بخش تدبر و تفسیر آیات به صورت مکتوب در میان حاضران توزیع شد تا مستمعین با تفکر و تعمق در آیات با مفاهیم قرآن کریم آشنایی پیدا کنند. در پایان این کرسی تلاوت به تعداد زیادی از نوجوانان حاضر در کرسی تلاوت، جوایزی اهدا  و سپس عکسی به یادگار گرفته شد.

//کرسی های تلاوت نفحات القرآن با شور و اشتیاق جوانان برگزار شد+صوت و عکس

یادآور می‌شود، طرح کرسی های تلاوت اذانگاهی توسط دارالقرآن نفحات القرآن، از ابتدای فروردین ۱۳۹۵ با حضور مسعود سیاف زاده هر هفته در سطح مساجد تهران برگزار می‌شد اما از ۹ آذرماه ۱۳۹۵، نفحات القرآن به برگزاری کرسی های تلاوت، در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته با تلاوت سه قاری ممتاز کشوری در سطح مساجد تهران، اقدام کرده است.

مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه قطعات تلاوت این کرسی های تلاوت ارائه می شود.

محمدحسن موحدی

کد
دریافت

کد
دریافت

مسعود سیاف زاده
کد
دریافت
کد
دریافت
محمدهادی صلحجو
کد
دریافت
کد
دریافت
مطالب مرتبط
captcha