بیان ویژگی رسانه‎های دشمن
کد خبر: 3563063
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
استاد فقه رسانه مطرح کرد؛

بیان ویژگی رسانه‎های دشمن

گروه حوزه‎های علمیه: استاد فقه رسانه با اشاره به آیات قرآن کریم، دشمنانی که از منظر قرآن پیش روی مسلمانان قرار دارند را شیطان، کفار، مشرکان، یهود و منافقان و... ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی عصر امروز در درس فقه رسانه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: روش شیطان که خداوند ما را به دوری و مقابله با او فرمان داده این است که ابتدا خود را دوست جلوه می‎دهد ولی او عدو مبین است.
وی افزود: به قول فرمایش امام علی(ع) شیطان همیشه سعی می‎کند که با اموری که به ظاهر ساده و آرام و نیک است انسان را از دین خدا و فطرت الهی دور و جدا می‎کند.
این استاد حوزه بیان کرد: امروزه به نظر می‎رسد که دشمنان دین از این شگرد و این روش جنگ نرمی که شیطان در قرآن برای ما توصیف کرده است استفاده می ‏کنند؛ به همین دلیل باید کار علمی دقیقی روی شناخت شگردهای شیطان انجام شود.
استاد فقه رسانه بیان کرد: شیطان تئوریسین اصلی نبرد اصلی و جنگ فرهنگی است؛ در این رابطه فرزندان شیطان نیز در این زمینه فعال هستند و در سپاه دشمن در مقابل سپاه نور قرار می‎گیرند.
وی گفت: بر اساس آیات قرآن، شیطان خود را ناصح امین معرفی می‎کند و هیچگاه خود را با نشان عداوت ظاهر نمی‎کند؛ شیطان همواره به فریب و اغوا می‎پردازد و عناصر زشت را زیبا جلوه می‎دهند.
رفعتی یادآور شد: دومین دشمنی که خداوند از آن سخن به میان می‎آورد، کافران هستند؛ این کافران با خدا و فرشتگان و انبیای الهی دشمن هستند و خداوند نیز با آنها دشمن است.
وی گفت: قرآن کریم مشرکان و یهودیان را سومین و چهارمین دشمن سرسخت مسلمانان نامیدند و آنها را دشمن محسوس مسلمانان دانستند؛ امروز نیز صهیونیست ها بیشترین دشمنی را با ما دارند.
وی اظهارکرد: خاخام اسراییلی بیش از صد سال پیش بیان می‎کند که اگر طلا اولین قدرت جهانی است دومین قدرت جهانی، رسانه‎ها هستند که در آن زمان بیشتر نشریات مد نظر بود که نشان می‌دهد که آنها از چه زمانی به دنبال تصاحب رسانه بودند.
این استاد فقه رسانه تصریح کرد: گروه دیگری که خداوند آنها را دشمن مسلمانان دانسته، منافقان هستند که این گروه از بدترین دشمنان هستند زیرا چهره واقعی آنها علنی نیست؛ این افراد در بدنه و جامعه اسلامی نیز حضور دارد و بیشترین جنگ نرم از سوی آنها اعمال ها
رفعتی بیان کرد: خداوند در سوره‎های هود، احزاب، بقره و... به تشریح چهره منافقان پرداخته است؛ منافقان خود را مصلح می‎نامند؛ در سوره منافقین خداوند آنها را دروغگو می‎داند؛ در سوره توبه به وعده پردازی منافقان اشاره شده است.
وی گفت: امروز رسانه‎های دشمن از بین این پنج گروه یا چهار گروهی که پیرو دشمن اصلی هستند؛ امروز گروه هایی چون آل سعود آل یهود و منافق هستند که به ظاهر خود را مسلمان می دانند.
captcha