ایده‌پردازان خلاق قرآنی به مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی معرفی شوند
کد خبر: 3581403
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
توسط سراهای محلات؛

ایده‌پردازان خلاق قرآنی به مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی معرفی شوند

گروه جامعه: معاون مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی با اشاره به اینکه در تولید محصولات قرآنی ایران هیچ جایگاهی در جهان ندارد، خواستار معرفی ایده‌پردازان قرآنی توسط سرای محلات به مرکز رشد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست‌ هم‌اندیشی کارآفرینی فرهنگی با حضور مدیران و کارشناسان مناطق و سرای محلات شهرداری تهران و مدیران و معاونان مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی امروز دوشنبه 16 اسفند ماه در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

در این نشست پس از سخنرانی رحیم خاکی عضو شورای فناوری مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی و معرفی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به عنوان یکی از موفق‌ترین ایده‌پردازی‌های قرآنی کشور، وحید سعدی مدیرعامل شرکت کسب و کار نوآوران خلاق پارسی بر لزوم توجه به کارآفرینی سازمانی با رویکرد فرهنگی در شهرداری تهران تأکید کرد.

وی تصریح کرد: اولین کار در این خصوص فرهنگ‌سازی و قراردادن باورهای ملی و فرهنگی در حوزه کارآفرینی است.

شهر سالم با فرهنگ و اشتغال ارتباط مستقیم دارد

در ادامه این نشست محمدصادق برادران، معاون مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد: شهر سالم با فرهنگ و اشتغال ارتباط مستقیم دارد و هرگز نمی‌توان شهر سالمی داشت که در آن بی‌کاری و بی‌فرهنگی موج بزند.

وی ادامه داد: سازمان فعالیت‌های قرآنی از زمان آغاز فعالیت‌های خود بیشتر بر روی کارهای پروژه‌ای تمرکز کرده بود و در دانشگاه‌ها و سایر مراکز به برگزاری جلسات دینی و قرآنی اقدام می‌کرد. اما کم کم به این نتیجه رسیدیم که این فعالیت‌ها کافی نیست و باید پژوهش و آموزش حرفه‌ای و نوآوری قرآنی مورد توجه قرار گیرد. که این تفکر منجر به تأسیس مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی، مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی و مرکز مطالعات میا‌ن رشته‌ای قرآن کریم در سازمان فعالیت‌های قرآنی شد.


ایده‌پردازان خلاق قرآنی توسط سراهای محلات به مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی معرفی شوند

برادران با اشاره به اینکه در کشورهایی مانند انگلیس که مهد توسعه صنعتی بوده‌اند، دیگر تأسیس کارخانه‌های بزرگ استراتژی توسعه نیست، عنوان کرد: حتی در این کشورها نیز اکنون تولید محصولات فرهنگی هنری با هدف ترویج فرهنگ و کسب سود مالی در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس همین تفکر است که انگلستان محصولی مانند عروسک باربی را تولید کرد تا هم تأثیرات فرهنگی خود بر سایر کشورها را ایجاد کند و هم درآمدزایی خوبی از این محصولات داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون حتی کشوری مانند نیوزلند که سابقه فرهنگی چندانی ندارد نیز به انجام کارهار فرهنگی و تولید اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای روی آورده است.

معاون مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی با اشاره به اینکه کشور ما از غنای فرهنگی مذهبی زیادی برخوردار است و پتانسیل استفاده از این فرهنگ برای تولید محصولات فرهنگی نیز وجود دارد، گفت: نیازهای فرهنگی زیادی نیز در جامعه وجود دارد که اگر ما به آنها توجه نکنیم مردم نیازهایشان را از طریق تولیدات سایر کشورها رفع می‌کنند.

افراد خلاق توسط سراهای محلات به مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی معرفی شوند

وی در ادامه خواستار معرفی افراد خلاق و با استعداد توسط سراهای محلات به مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی شد و گفت: حتی در نمایشگاه‌های قرآن ما نیز اکنون محصولات تکنولوژیک ما تولید کشور چین هستند و در محصولات قرآنی، ایران هیچ جایگاهی در میان کشورهای اسلامی و به طور کلی در جهان ندارد، این در حالی است که نیاز و پتانسیل در این حوزه بالاست.

برادران گفت: سراهای محلات شهرداری تهران می‌توانند افراد خلاق و نوآور را برای دریافت خدمات و حمایت به مرکز رشد معرفی کنند. در مرکز رشد ما از ایده‌های دینی در حوزه‌های گردشگری، فناوری‌ اطلاعات، تولید‌ نرم‌افزار و اپلیکیشن، معماری و طراحی، نشر و رسانه، فیلم و انیمیشن و ... حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در این مرکز به افراد و گروه‌های ایده‌پرداز و خلاق گفت: ما محل و فضای کار در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهیم و آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم در خصوص بازاریابی حرفه‌ای برای محصولات را ارائه می‌دهیم، همچنین گروه‌ها را برای دریافت حمایت‌های مالی به نهادهای مربوطه معرفی و محصولات آنها را معرفی و تبلیغ می‌کنیم.

برادران اعلام کرد: افراد و گروه‌هایی که ایده‌های قرآنی دارند می‌توانند با مراجعه به صفحه پذیرش مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی در سایت www.quranati.ir مراجعه و یا در تلگرام به آدرش @quranati با ما در ارتباط باشند.

در پایان این نشست مسئولان شرکت کسب و کار نوآوران خلاق پارسی از امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت برقراری ارتباط سازماندهی شده با مرکز رشد خبر دادند.

captcha