رفع مشکلات معیشتی مردم با تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید _ اشتغال»
کد خبر: 3585634
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

رفع مشکلات معیشتی مردم با تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید _ اشتغال»

کانون خبرنگاران نبأ: نبرد امروز، نبرد اقتصادی است و باید همه آحاد جامعه و قوای سه گانه بسیج شوند و به میدان بیایند تا با ایجاد تولید و اشتغال بتوانند گام مهمی در بهبودی معیشت مردم بردارند.

به گزارش کانون خبرنگارن ایکنا، نبأ، همان‌طور که می‌دانیم رهبر معظم انقلاب، سال 96 را  سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند و تأکید ایشان بر تولید و اشتغال است و به همین دلیل در این مسیر باید مردم، دولت و مجلس با بسیج همگانی به کمک یکدیگر بشتابند و این شعار  مهم را در جامعه محقق کنند تا شاهد خودکفایی و افزایش قدرت کشور در برابر تحریم‌ها باشیم.
البته نباید فراموش کرد که انقلاب اقتصادی، از ارزش‌ها و فرهنگ آغاز  می‌شود و  کشاورزی و صنعت  کشور ما می‌بایست باعث ناامیدی دشمنان قسم خورده انقلاب به‌ویژه آمریکا، انگلیس و استکبار جهانی شود.
همچنین باید تأکید شود که نبرد امروز، نبرد اقتصادی است و باید همه آحاد جامعه و قوای سه گانه بسیج شوند و به میدان بیایند و با ایجاد تولید و اشتغال بتوانند گام مهمی در بهبودی معیشت مردم بردارند.
ضمن تأکید بر این نکته که توجه به تولید مهم‌ترین راهکار تقویت اشتغال‌زایی در کشور است، اما باید اذعان کرد که  اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور محقق می‌شود که از ظرفیت‌های موجود بهره گرفته شود نه اینکه تنها در شعار صحبت از تحقق اقتصاد مقاومتی شود.
ناگفته نماند که نیاز یک جامعه باید توسط مردم برآورده شود و همچنین مسئولان وظیفه دارند در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه پویایی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و نگذارند تا این مفهوم مهم اقتصادی بر زمین بماند.
البته باید تصریح کرد که در  تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید _ اشتغال» مردم باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و با این عمل اشتغال‌زایی افزایش پیدا می‌کند و تولیدکنندگان نیز می‌بایست کالاهایی تولید کنند که با مشابه خارجی آن رقابت کند.
و در پایان باید گفت که تولید و اشتغال، جلوگیری از قاچاق کالا به‌صورت انبوه و آسیب‌رسان به تولید داخلی و پیشبرد و توسعه صنایع به‌ویژه صنایع مناسب زمان باید در حوزه اقتصاد مدنظر قرار گیرد که  امیدوارم  مردم و مسئولان به این نکات در فکر و عمل توجه کافی داشته باشند و مسائل مطرح شده توسط مقام معظم رهبری به‌ویژه در زمینه مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار دهند، همچنین رسانه‌ها در معرفی تولیدات داخلی و آگاه‌سازی مردم از مضرات قاچاق گام مهمی در تحقق شعار سال بردارند.
حسین عبدالعزیزی
captcha