جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش روشندلان
کد خبر: 3590275
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش روشندلان

گروه مسابقات: در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام که همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار می‌شود، نمایندگانی از 23 کشور دنیا حضور خواهند داشت.

حسین سیف‌اللهی، دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان دنیای اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد آخرین وضعیت این رقابت‌ها و فراهم شدن مقدمات آن، گفت: این رقابت‌ها از روز 30 فروردین‌ماه تا هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. در روز افتتاحیه که بعدازظهر 30 فروردین‌ماه برگزار می‌شود، در صبح همان روز شاهد رقابت روشندلان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگانی از 23 کشور دنیا در این دوره از مسابقات حضور دارند، افزود: این کشورها شامل اندونزی، الجزایر، اتیوپی، پاکستان، افغانستان، ساحل عاج، مصر، نیجر، نیجریه، بنگلادش، تاتارستان، لبنان، عراق، ترکیه، هندوستان، تانزانیا، سنگال، سوریه، اردن، یمن، کامرون، توگو و جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، با تأکید بر اینکه امسال رشته قرائت برای اولین بار به مسابقات اضافه شده است، خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در این دوره از مسابقات حاضر خواهند بود 58 نفر هستند که 29 نفر از آنها شرکت‌کننده و بقیه نیز همراه هستند. از این 58 نفر 19 نفر در رشته حفظ کل و 10 نفر در رشته قرائت شرکت دارند و 29 نفر نیز همراه این افراد هستند.

سیف‌اللهی بیان کرد: ورود این افراد از روز 28 فروردین‌ماه خواهد بود و در ادامه سایر شرکت‌کنندگان به مرور وارد کشور خواهند شد و محل اسکان آنها به لحاظ فضای اسکان با شرکت‌کنندگان در مسابقات بزرگسالان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به مشخص شدن زمانبندی برگزاری مسابقات، گفت: از روز چهارشنبه 30 فروردین‌ماه که زمان برگزاری افتتاحیه است، مسابقات آغاز می‌شود، بر اساس برنامه بخشی از مسابقات در نوبت صبح و بخشی دیگر در نوبت بعدازظهر خواهد بود. 

دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام در مورد روش انتخاب و دعوت از روشندلان برای حضور در مسابقات، افزود: فرایند انتخاب این افراد همچون فرایند مسابقات بزرگسالان بوده است، ابتدا مدارکی که مشخص کند آنها حافظ یا قاری قرآن هستند را دریافت کردیم و پس از بررسی آن نسبت به دعوت از آنها اقدام شد.

سیف‌اللهی در پایان در مورد میزان جوایز این دوره از مسابقات نیز گفت: امسال شاهد تغییر چندانی در میزان جوایز نبوده‌ایم و برای نفرات برتر مسابقات به ترتیب پنج هزار دلار، چهار هزار دلار و سه هزار دلار در نظر گرفته شده است.

captcha