فعالیت‌ اداره کل اوقاف استان تهران در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3591929
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
حجت‌الاسلام محمدزاده تشریح کرد:

فعالیت‌ اداره کل اوقاف استان تهران در مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات: مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: کمیته مدعوین مسابقات بین المللی قرآن، برعهده اداره کل اوقاف تهران بود و بر همین اساس روزانه شاهد حضور 2000 شهروند استان تهران در این مسابقات بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی در طراز نظام جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: شاهد هستیم در این مسابقات، سیل عظیمی از مردم برای بازدید حضور یافتند.

وی افزود: این یک تکلیف برای مسئولان و متصدیان امر است و تکلیف آنها را صدچندان می‌کند تا برنامه‌ریزی کنند و امکاناتی به وجود بیاورند تا پاسخگوی نیاز مراجعان که بسیار هم بالاست،‌ باشد. 

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در ادامه در مورد همکاری این اداره در برگزاری مسابقات، گفت: ما در این دوره از مسابقات در بخش مدعوین همکاری داشتیم. این سیل جمعیتی که در سالن مسابقات دیده شد و از گوشه و کنار استان تهران برای دیدن مسابقات در سالن حضور می‌یابند نیاز به یک برنامه‌ریزی و مدیریتی دارد تا امکانات را در اختیار این سیل جمعیت قرار دهد. در این دوره از مسابقات شاهد حضور اقشار و رده‌های سنین مختلف مردم بودیم. 

محمدزاده تصریح کرد: نکته‌ای که امسال حائز اهمیت بود و کار را مقداری سخت‌تر کرد، بحث انتخابات ریاست جمهوری بود. این انتخابات فکر و ذهن کل مسئولان و مدیران و گروه‌های مختلف مردم را به سمت خود جذب کرد و این شاید باعث شود تا مسابقات آن جذبه لازم را نسبت به مسائل سیاسی و انتخابات برای عده خاصی از مردم ایجاد نکند. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای برای دعوت از نامزدهای انتخابات در حاشیه مسابقات و مطالبه برنامه‌های قرآنی از آنها داشتید یا خیر،‌ خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداشتیم، این مسابقات مانند راهپیمایی‌های 22 بهمن مردمی است،‌ در آن برنامه‌ها کسی دعوت نمی‌شود بلکه خودجوش حاضر می‌شوند. ضمن اینکه رنگ و بوی مسابقات بین‌المللی قرآن رنگ و بوی نظام است و متعلق به احزاب و گروه‌های سیاسی نیست.

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد میزان حضور روزانه مردم در سالن مسابقات، خاطرنشان کرد: تقریباً روزی نزدیک به 2000 نفر از بانوان و آقایان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند که همکاری لازم را برای حضور آنها فراهم کردیم. البته بیش از این رقم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند اما ما تنها ظرفیت حضور این تعداد را داشتیم.

محمدزاده در ادامه این بخش از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه یکی از نقیصه‌ها بعد از گذشت 38 سال از پیروزی نظام اسلامی این است که هنوز نتوانسته‌ایم خواسته‌های مردم در بخش فرهنگی و قرآنی برآورده کنیم،‌ گفت: این ضعف برای یک یا دو شخص نیست، بلکه ضعف زیرساختی است. موضوع دیگر این است که این 2000 نفر را به صورت ساماندهی شده که از پیش ثبت نام کرده‌اند انتخاب می‌شوند ضمن اینکه بخش زیادی از مردم به صورت خودجوش در سالن حضور می‌یابند به گونه‌ای که در روزهای گذشته ما شرمنده این حضور و اینکه امکانات لازم وجود نداشت، بوده‌ایم.

وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم ظرفیت کل مصلی را در خدمت مسابقات قرار دهیم،‌ چرا که حضور خودجوش مردم برای حاضر شدن در سالن مسابقات بسیار بالاست. 

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسابقات در تهران برگزار می‌شود، وظیفه ما هست که نیازهای اجرایی این مسابقات را تأمین کنیم. این یک وظیفه ذاتی برای اوقاف استان تهران است که باید ظرفیت‌ها را بسیج کند.

محمدزاده افزود:‌ طی دو سال اخیر که شاهد برگزاری مسابقات در مصلی امام خمینی(ره) بوده‌ایم استانداری تهران و شخص استاندار بخشی از مسائل پشتیبانی مسابقات را بر عهده گرفته و همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.

مطالب مرتبط
captcha