خلأ همایش بانوان فعال قرآنی احساس می‌شود
کد خبر: 3591849
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
معصومه فرزانه:

خلأ همایش بانوان فعال قرآنی احساس می‌شود

گروه مسابقات: مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال خلأ همایش بانوان فعال قرآنی در مسابقات احساس می‌شود، گفت:‌ تلاش خواهیم کرد تا در سال‌های آینده نسبت به ظرفیت بانوان شاهد افزایش رشته‌های مسابقات باشیم.

معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ در مورد دلایل برگزار نشدن همایش بانوان فعال قرآنی که هر سال در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شد، گفت: برای اینکه خلأ حضور بانوان را در صحن مسابقات بین‌المللی پوشش دهیم، ‌همایش بانوان فعال قرآنی هر سال برگزار می‌شد تا حداقل از آن طریق بتوانیم شاهد حضور پررنگ آنها در عرصه مسابقات باشیم.

وی افزود: به جهت روحیه الگودهی و موثر بودنی که بانوان در این زمینه دارند و نیز به جهت فرهنگ ساز بودن آنها، ‌تلاش داشتیم تا از طریق برگزاری این همایش به این اهداف نائل شویم. 

فرزانه تصریح کرد: امسال به جهت مشغله‌ای که در سازمان به جهت متن مسابقات بین‌المللی قرآن وجود داشت، مقداری در بحث برگزاری همایش تعلل به وجود آمد، ان شا‌ءالله در آینده تدبیر خواهد شد تا شاهد برگزاری این همایش در زمان برگزاری مسابقات باشیم، چرا که این همایش دستاوردهای بسیار زیادی برای ما داشته است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: ما بانک جهانی را از نخبگان قرآنی دنیا به دست آورده بودیم و به نوعی ارتباط و تعامل خوبی با نخبگان و فرهیختگان زن به ویژه در بعد فعالیت‌ها و تحولاتی که در دنیا به دست آنها در حرکت‌های بیداری اسلامی باید ایجاد شود، را به دست آورده بودیم.  

وی با تأکید بر اینکه این همایش و این کار بزرگ فعالیتی نیست که رها شود، خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که برای برگزاری همایش با آنها در ارتباط بودیم، تماس‌های متعددی در مورد برگزاری این همایش داشته‌ایم، زمانی که متوجه شدند اقدامی برای برگزار شدن همایش نشده است، مطالبه برگزاری این همایش را داشتند؛ ‌به این جهت که زنان قهرمان قرآنی را در عرصه‌های مختلف شناسایی و معرفی کنیم تا به موقع خود از این ظرفیت و توانمندی بانوان استفاده شود. 

فرزانه خاطرنشان کرد: در مورد اینکه این همایش برگزار خواهد شد یا نه باید در آینده تصمیم‌گیری شود. من به سهم خود تمام تلاشم را برای برگزاری همایش به کار خواهم بست که البته بستگی به تدبیر سایر مدیران نیز دارد، اما با توجه به نیازی که در این زمینه احساس می‌کنم،‌ تلاش خواهم داشت تا آن را برگزار کنیم.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه خلأ برگزاری همایش بانوان فعال قرآنی در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کاملاً مشهود است، گفت: رسانه‌ها که بیشتر این خلأ را درک کرده‌اند جا دارد بیشتر به آن بپردازند. امیدواریم بتوانیم این خلأ را جبران کنیم و پیرو تصمیمی که مسئولان در این زمینه خواهند گرفت شاهد برگزاری همایش باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد اثرات برگزاری مسابقات قرآن در بین بانوان، آن هم در سطح بین‌المللی، افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی بانوان برای این است که کمک کنیم به بانوان تا به قله برسند و رشد و کمال در این زمینه را داشته باشند.

فرزانه با اشاره به اینکه همه ما می‌دانیم که تلاوت و حفظ و ... مقدمه‌ای برای عمل به قرآن کریم است، بیان کرد: قرار گرفتن در فضای مسابقاتی هم به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کمک می‌کند و هم اینکه بانوان و شرکت کنندگان با نورانیت قرآن و قرار گرفتن در فضای نورانی قرآن، در این صحنه‌ها شاهد هم افزایی خواهند بود. ضمن اینکه از این تجارب استفاده لازم را خواهند برد و در بعد تخصصی نیز می‌تواند برای آنها مفید باشد.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان کرد: ما خرسند هستیم که بانوان در خصوص حفظ ‌و قرائت قرآن، در سطح بسیار بالایی هستند، ‌اینکه تاکنون جایی برای معرفی این ظرفیت عظیم جامعه قرآنی زنان نبوده است، امیدواریم بتوانیم با برگزاری این مسابقات، ‌شکوه و بالندگی لازم را ایجاد کرده و آن را به جامعه معرفی و تبیین کنیم. ضمن اینکه همه این دستاوردها به برکت انقلاب و امام(ره) و مقام معظم رهبری به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی همین حضور بانوان در فعالیت‌های قرآنی و به دست آوردن توفیقات در این عرصه بوده است، گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان راهی برای معرفی این دستاوردها به تمام دنیاست. به دنبال این خواهیم بود تا از ادوار آینده رشته‌های این مسابقات افزایش یابد. باید عرصه‌ها را شناسایی کنیم تا ببینیم بانوان در کدام رشته‌ها می‌توانند موفق‌تر باشند تا ان شاءالله شاهد افزایش رشته‌ها باشیم.

فرزانه در پایان خاطرنشان کرد: در پایان جا دارد از همه قرآن‌پژوهان و قرآن دوستان و همه افرادی که مرتبط با فعالیت‌های قرآنی هستند درخواست داریم که فعالیت‌های قرآنی را از آن خود بدانند و این را بدانند که تولیت کار قرآن به اندازه بزرگی و عظمت خود قران کریم است و امیدوارم همه به نوعی مشارکت داشته باشند و ما را از اندیشه‌های خود بهره مند کنند تا با مشارکت جدی آنها به تحولات اساسی در عرصه توسعه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی برسیم.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۹:۲۱
0
0
باید در رفع کمبودها و کاستی‌ها اقدامات لازم صورت گیرد
captcha