برگزیدگان جشنواره سما معرفی شدند
کد خبر: 3591618
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

برگزیدگان جشنواره سما معرفی شدند

گروه هنر: سومین جشنواره فیلم کوتاه سما با معرفی برگزیدگان امروز 31 فروردین ماه در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیین اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه سما، امروز 31 فروردین ماه با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد. در ابتدای این جلسه که اجرایش بر عهده محمدرضا شهیدی فر بود، مجتبی امینی، دبیر جشنواره در سخنانی کوتاه اظهار کرد: خوشحالم، توانستیم جشنواره را در ایامی برگزار کنیم که مزین به نام شهید آوینی است. در این دوره 2070 اثر از سراسر کشور در چهار بخش جشنواره (مستند، داستانی، پویا نمایی و فیلمنامه) با یکدیگر به رقابت برخاستند؛ رقابتی که در جهت اعتلای سبک زندگی ایرانی - اسلامی بود.

در ادامه مراسم از مرحوم عبدالله والی، جهادگری که با حکم امام (ره) مسئول کمیته امداد روستای بشاگرد شد توسط سردار نقدی تجلیل به عمل آمد. بخش دیگر این مراسم، تجلیل از پرویز شیخ طادی کارگردان سینما بود. شیخ طادی در این اختتامیه گفت: در بخش فیلمنامه این جشنواره آثار به هم بسیار نزدیک بودند، برای همین اگر دست من بود به همه تندیس می دادم. سومین تجلیل این آیین سینمایی نیز به تجلیل از سیدرضا میرکریمی اختصاص یافت.

 وی در سخنانی اظهار کرد: همیشه در فیلم‌ها سعی کرده‌ام اعتقاداتم را برای تماشاگران تصویر کنم. در ضمن باید بگویم در زمانی که خانواده در سراسر جهان دچار از هم گسیختگی است، خانواده ایرانی نیازمند توجه بیشتر است. آخرین تجلیل نیز مربوط به رامبد جوان می‌شد. وی در سخنانی تصریح کرد: در موفقیت «خندوانه» همه کسانی که از این برنامه حمایت یا نقد کردند سهیم هستند، البته برخی منتقدان می گویند این برنامه سطحی است در صورتی که ما روی بخش بخش آن فکر کرده‌ایم.

برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره سوم فیلم کوتاه سما به شرح زیر هستند.

فیلمنامه

فیلمنامه «هدیه» نوشته ضحی اقدامی و حسین صدفی، «عینک» نوشته عباس صمدی و «انتهای کوچه بن بست» نوشته نازنین فرخلو دیپلم افتخار دریافت کردند. پرستوی زرین این بخش نیز به «بالا نشین ها» نوشته مهدی عزیز اللهی اختصاص یافت.

پویانمایی

فیلمنامه پویانمایی «حس مشترک» نوشته محمدحسن عرفان منش و فیلمنامه پویانمایی «دوستان» نوشته مهدی شریعتی و حسین مظلوم دیپلم دریافت کردند. پرستوی زرین این بخش نیز به «ناگهان باد می خیزد» نوشته ادریس سامانی اهدا شد.

انیمیشن «به لایت سایت» به کارگردانی مسلم طباطبایی و «آنتراکت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، دیپلم افتخار دریافت کردند و پرستوی زرین به هزار افسان ساخته اصغر صفار و عباس جلالی اهدا شد. همچنین انیمیشن «مرد خاکی» ساخته مهسا جلالی دیپلم افتخار بهترین فیلم را دریافت کرد و پرستوی زرین به «جنگ جهانی سوم» ساخته عبدالامیر سمیعی رسید.

مستند

«این یک جسد نیست» به کوشش نرگس هوشنگ و قلعه بالا نوشته اباذر صالحیان و فرزین نیک اندیش، دیپلم افتخار تحقیق و پژوهش را دریافت کردند. پرستوی زرین این بخش هم به مستند «مرز مه آلود» ساخته هاتمین حسینی رسید. «روایت یک ازدواج» ساخته کمیل ارجمندی و «بزنگاه» ساخته حسین همایون فر دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را دریافت کردند. پرستوی زرین این بخش هم به «بلا نسبت شما» ساخته مهدی بوستانی اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم به «تشریفات خصوصی» به کارگردانی سجاد ایمانی و «مرز مه آلود» ساخته هاتمین حسینی اهدا شد و پرستوی زرین به «راه بی عبور» به کارگردانی محمدرضا حافظی رسید. در این بخش همچنین طاهره لباف سوژه مستند «زن بودن»، کوثر بشرآوی سوژه مستند «کوثر» و گروه رسانه ای فاطمیون تجلیل شدند.

 فیلم کوتاه داستانی

«جایی برای آرامش» نوشته حسین عاملی و «بدون عبا» نوشته محمد منصوری دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را دریافت کردند. پرستوی زرین نیز به «عملیات ۷۴۷» نوشته محمد اسماعیلی و مجتبی اسماعبل زاده رسید. «جاده کاغذی» ساخته سحر فرضی و «چشماتو ببند» به کارگردانی ابوذر حیدری دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را دریافت کردند. پرستوی زرین هم به فیلم داستانی «هنوز نه» ساخته آرین وزیردفتری اهدا شد.

«عوارض خروخ» به تهیه کنندگی محمد سجادیان و «ولد» به تهیه کنندگی محمدرضا شفا دیپلم افتخار بهترین فیلم را دریافت کردند. پرستوی زرین هم «نسبت خونی» به تهیه کنندگی حسین امیری و پدرام پور امیری اهدا شد. در پایان این برنامه حجت اشرف زاده به اجرای برنامه پرداخت.لازم به ذکر است امیر یل ارجمند هم در اوسط این آیین چند قطعه موسیقیایی اجرا کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۲۱:۱۹
0
0
مهسا ساماني برنده ديپلم افتخار بهترين فيلم انيميشن شد لطفا اصلاح بفرماييد
captcha