گرامیداشت «هفته میلاد مقدس» در ترکیه
کد خبر: 3591914
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

گرامیداشت «هفته میلاد مقدس» در ترکیه

گروه بین‌الملل: هفته «میلاد مقدس» با هدف گرامیداشت میلاد مقدس نبی مکرم اسلام(ص) از 28 فروردین‌ماه در ترکیه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

گرامیداشت «هفته میلاد مقدس» در ترکیه
رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: بنا بر تقویم میلادی، پیامبر(ص) در روز 20 آوریل سال 571 میلادی دیده به جهان گشوده است و به همین مناسبت هر ساله مراسم گرامیداشت میلاد آن حضرت با عنوان «هفته میلاد مقدس» در ترکیه برگزار می‌شود.
این در حالی است که در اغلب کشورهای اسلامی روز 12 یا 17 ماه ربیع‌الاول قمری را به عنوان روز میلاد پیامبر اکرم(ص) گرامی می‌دارند.
هفته میلاد مقدس از سال 1989 میلادی با هدف گرامیداشت میلاد مقدس پیامبر اکرم(ص) در ترکیه جشن گرفته می‌شود. این هفته هر سال از تاریخ 14 آوریل در ترکیه آغاز شده و تا 20 آوریل نیز ادامه می‌یابد.
در سال جاری میلادی به دلیل برگزاری رفراندوم قانون اساسی در ترکیه هفته میلاد مقدس از 17 آوریل(28 فروردین) به مدت یک هفته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
بنا بر گزارش‌های رسیده، در هفته بزرگداشت میلاد پیامبر(ص)، شهروندان در  مساجد ترکیه گرد هم می‌آیند، به سخنانی با موضوع سیره نبوی گوش می‌دهند و برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت اجرا می‌شود.
محمد گورمز، رئیس سازمان امور دینی ترکیه طی نشستی در این رابطه گفت: هفته میلاد مقدس جایگزین جشن میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) نیست؛ بلکه تکمیل‌‌کننده جشن میلاد آن حضرت است.
گورمز افزود: حضرت محمد(ص) با تغییر جامعه‌ای که غرق در خشونت و بدی بود، به جامعه‌ای سرشار از امنیت و اعتماد، پیامبری است که حتی دشمنانش نیز به وی لقب امین داده بودند. از سال 1989 به این سو هر ساله در آوریل هفته میلاد مقدس را برگزار می‌کنیم.
به گفته گورمز هفته میلاد مقدس نیز اقدامی در راستای درک درست تعالیم پیامبر، انتقال سنت پیامبر به امروز و تبیین روش زندگی ایشان برای کودکان، جوانان و جامعه است.
captcha