راه‌اندازی هشتگ «گزارش من از مسجد» در آلمان
کد خبر: 3593946
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

راه‌اندازی هشتگ «گزارش من از مسجد» در آلمان

گروه بین‌الملل: مسلمانان آلمان در واکنش به گزارش جنجالی شبکه یک آلمان درباره مساجد هشتگ «گزارش من از مسجد» را راه‌اندازی کرده و اعتراض خود را به این گزارش نشان دادند.

راه‌اندازی هشتگ «گزارش من از مسجد» در آلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 315 هفته‌نامه خبری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در برلین با اعلام این خبر آمده است: دو هفته از گزارش جنجالی شبکه یک آلمان ARD درباره مساجد آلمانی می‌‌گذرد، اما هنوز واکنش‌های بسیاری در بین مردم عادی و افراد آکادمیک دیده می‌شود.
طبق گزارش‌هایی که در همین هفته‌نامه قبلا ارائه شد، کارشناسان بسیاری به گزارش تلویزیونی که ژورنالیست جوان آلمانی ارائه کرده بود، انتقاد کردند. در بین این افراد، چهره‌های سرشناسی از جمله دو استاد اسلام‌شناس از دانشگاه فرایبورگ و ماینس حضور داشتند.
در مقابل اساتید دیگری بودند که گزارش نامبرده را جزئی از واقعیت دنیای مساجد در آلمان می‌دیدند و امیدوار بودند که این فضا در آینده برای مساجد بهبود یابد.
یکی از مهم‌ترین ایرادهایی که در گزارش این شبکه آلمانی به چشم می‌خورد، کمبود فضای کافی برای زنان، مشارکت کمتر زنان در مساجد، موقعیت نامناسب برخی مساجد در آلمان، لحن خشک و تند برخی از ائمه جماعت، محتوای خطبه‌های ایشان و چند نکته دیگر است.  
پس از این اتفاقات، مسلمانان و افراد عادی نیز به این موضوع ورود پیدا کردند. مسلمانان آلمانی در اقدامی جالب در رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر با قرار دادن هشتگ‌هایی به اسم «گزارش من از مسجد»( #meinmoscheereport) خود اقدام به معرفی فضاهای مساجد در آلمان کردند.
این مسلمانان معتقدند که گزارش تلویزیونی مذکور یک جانبه بوده و فضای واقعی و پیشرفت‌های اجتماعی و ساختاری همه مساجد را به نمایش نگذاشته است. در پست‌هایی که افراد منتشر کردند، فضاها و شرح‌های متنوعی به چشم می‌خورد.
در یکی از پست‌ها تصویر یک میز تنیس دیده می‌شود و نویسنده در زیر پست خود نوشته: در مسجد ما میز بازی تنیس موجود است.
 و یا در تصویری دیگر یک زن، تصویر بچه‌ای را روی کمر مردی درج کرده و نوشته است: من نیمی از کودکی خود را در مسجد گذراندم.
و یا در نهایت پست دیگری تصویر یک صندوق خیریه را نشان می‌دهد، زیر آن تصویر این طور آمده: ما در مسجد به یاد نیازمندان می‌افتیم. این اقدام جالب برای سایر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز جذاب و خواندنی بوده است و هر کدام نظرات متعددی را در زیر پست‌های مذکور درج کرده‌اند.

راه‌اندازی هشتگ «گزارش من از مسجد» در آلمان
تصویر بچه‌ای روی پشت پدر در حین نماز
captcha