اجتماع عظیم منتظران در بقاع متبركه شاخص نهاوند برگزاری می‌شود
کد خبر: 3596680
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

اجتماع عظیم منتظران در بقاع متبركه شاخص نهاوند برگزاری می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از برگزاری اجتماع عظیم منتظران همزمان با روز نیمه‌شعبان در سه بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، از اجتماع عظیم منتظران همزمان با روز نیمه‌شعبان در بقاع متبرکه شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت ایام نیمه‌شعبان، جشن میلاد امام زمان(عج)، مراسم احیاء شب نیمه‌شعبان و قرائت دعای کمیل در بقاع متبرکه شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های ایام نیمه‌شعبان است، افزود: ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت ایام نیمه‌شعبان در بقاع متبرکه امامزاده محمدوعلی(ع)، امامزاده مهدی(ع) و امامزاده فضل(ع) برگزار خواهد شد.
اسدپور با اشاره به برگزاری جشن‌های ایام نیمه‌شعبان در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان، عنوان کرد:‌ ایجاد فضای معنوی در سطح بقاع متبرکه با پخش ادعیه ویژه امام زمان(عج)، آذین‌بندی، مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی، قرائت دعای ندبه، احیاء شب نیمه‌شعبان، برگزاری مسابقات نقاشی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، سرود و تواشیح از برنامه‌های ایام نیمه‌شعبان است.
وی با اشاره برپایی غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان با موضوع مهدویت و امام زمان(عج) طی ایام نیمه‌شعبان تصریح کرد: برپایی حلقه‌های معرفتی و هم‌اندیشی دینی و مسابقه نقاشی با موضوع مهدویت  در آستان امامزاده محمدوعلی(ع) و برپایی غرفه مسابقه نقاشی برای کودکان در امامزاده جعفر(ع) با موضوع آخرین امام از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در این ایام است.
اسدپور با اشاره به ویژه‌برنامه اجتماع بزرگ منتظران در بقاع متبرکه طی روز نیمه‌شعبان، خاطرنشان کرد: دعوت از سخنرانان شاخص و ولایی مسلط به مباحث انتظار و مهدویت، قرائت دعای ندبه و زیارت آل‌یاسین و برپایی دو ایستگاه صلواتی در امامزاده ابراهیم در روستای دره ابراهیم و امامزاده جعفر در روستای کوهانی از دیگر  برنامه‌های درنظر گرفته شده برای روز نیمه‌شعبان است.
captcha