تأکید دادگاه فدرال آمریکا بر تبعیض‌آمیز بودن حکم ضد مهاجرتی ترامپ
کد خبر: 3599990
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

تأکید دادگاه فدرال آمریکا بر تبعیض‌آمیز بودن حکم ضد مهاجرتی ترامپ

گروه بین‌الملل: برای دومین بار در طول عمر کوتاه دولت ترامپ، دادگاه فدرال آمریکا با فشار بر وزارت دادگستری، قانونی بودن ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورهای اسلامی را مورد قضاوت قرار داد و تأکید کرد که انگیزه صدور این حکم کاملاَ تبعیض‌آمیز است.

تأکید دادگاه فدرال آمریکا بر تبعیض‌آمیز بودن حکم ضد مهاجرتی ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه خبری «CNN»، سه قاضی این دادگاه فدرال در سیاتل با سؤالات متعدد در جریان این دادرسی یک ساعته که دیروز، 25 اردیبهشت، هم‌زمان از تلویزیون آمریکا پخش می‌شد، به دنبال اثبات انگیزه تبعیض‌آمیز این پرونده بودند.
دو ماه قبل، یک قاضی فدرال در ایالت هاوایی دستور اجرایی دوم ترامپ علیه مهاجرت مسلمانان به آمریکا را تنها چند ساعت پس از صدور و پیش از آنکه سراسر کشور را تحت تأثیر قرار دهد، لغو و آن را نقض قانون اساسی با ناخواسته معرفی کردن مسلمانان خواند.
ترامپ بلافاصله تصمیم این دادگاه را محکوم و مراتب خشم خود نسبت به رأی دادگاه در توئیتر منتشر کرد.
دیروز وکیل عمومی این پرونده در حمایت از دولت ترامپ ادعا کرد که این دستور اجرایی کاری با دین ندارد و در عمل بر مبنای دین اجرا نمی‌شود.
نیل کاتیال، به نمایندگی از شاکیان این پرونده این ادعا را رد کرد و گفت: با توجه به تکرار اینگونه سخنان از سوی ترامپ، انگیزه این دستور برای هر ناظر بی‌طرفی شفاف و روشن است.
وی افزود: رئیس‌جمهور هرگز سخنان خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی را پس نگرفت. وی در ماه دسامبر سال 2015 خواستار «ممنوعیت کامل» ورود مسلمانان به آمریکا شد و این اظهارات تا هفته پیش نیز در وب‌سایت کمپین انتخاباتی او همچنان وجود داشت.
بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد، قاضیان این دادگاه مشخص نکرده‌اند که چه زمانی رأی را صادر خواهند کرد.
captcha