جای خالی بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3608264
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

جای خالی بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه بین‌الملل: بخش بین‌الملل بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در حالی هنوز در سایه ابهام است که زمان زیادی به پایان نمایشگاه باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از مصلی امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه بیست‌وپنجم، نمایشگاه قرآن امسال که از روز 8 خرداد ماه کار خود را آغاز کرده، قرار است 26 خرداد ماه (21 ماه رمضان) به کار خود پایان دهد؛ این در حالی است که هنوز خبری از افتتاح بخش بین‌الملل نیست.

پیشتر در گزارش‌ها اعلام شده بود که بخش بین‌الملل نمایشگاه بیست‌وپنجم از روز 17 خرداد (12 ماه رمضان) آغاز می‌شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

سپس اعلام شد که بخش بین‌الملل امشب، 20 خرداد برگزار می‌شود اما همچنان مسئولان روابط عمومی نمایشگاه از برگزاری آن خبری ندارند.

گرچه جایگاه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در سال‌های اخیر به طور مرتب رو به افول بوده اما تا سال گذشته حتی شده به صورت کم‌رونق با به نمایش گذاشته شدن آثار قرآنی نمایندگان برخی از کشورها و اختصاص غرفه‌هایی به کشورهای مختلف برگزار می‌شد که امسال از آن حداقل نیز خبری نیست.

با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن کریم عنوان بین‌الملل را با خود به همراه دارد، انتظار می‌رود که اهتمام بیشتری برای برگزاری این بخش صورت گیرد و یا با شفافیت برگزار نشدن این بخش به دلیل سیاست‌های روشن اطلاع‌رسانی شود.

سال گذشته بخش بین‌الملل بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن با حضور 15 مهمان از 20 کشور جهان در طبقه فوقانی شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد و آثار قرآنی هنرمندانی از کشورهای اروپایی، روسیه، مغرب و الجزایر، ترکیه و مالزی، لبنان و بحرین، چین و افغانستان به نمایش گذاشته شده بود و برخی از این هنرمندان نیز در نمایشگاه حضور داشتند.

همچنین ناشرانی از کشورهای سوریه، لبنان و اندونزی مجموعه مصاحف منتشر شده در این کشورها را عرضه کرده بودند. هرچند این شکل حضور نیز کارامدی مطلوبی برای بعد بین‌المللی نمایشگاه قرآن نداشت و امید بود در طی سال‌های آتی و سیا‌ست‌گذاری بهتر این بخش بهبود یابد.

البته با توجه به اینکه حضور هنرمندان قرآنی و ناشران کشورهای مختلف می‌تواند نقش موثری در تبادل فرهنگ قرآنی و شناخت بیشتر جایگاه قرآن در کشورهای مختلف به‌ویژه کشور عزیزمان ایران داشته باشد، امید است در سال‌های آینده بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اهتمام بیشتری برگزار شود. البته راهکارهایی را نیز می توان در نظر گرفت که از بعد مالی هزینه‌ها کاهش یابد.

captcha