اهدای عضو در ماه رمضان جان 12 کودک را نجات داد
کد خبر: 3612407
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

اهدای عضو در ماه رمضان جان 12 کودک را نجات داد

گروه سلامت: سخنگوی انجمن اهدای عضو ایرانیان از بازگشت 12 کودک در ماه مبارک رمضان به وسیله اهدای عضو خبر داد.

سحر حسینی سخنگو انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از نجات زندگی 12 کودک به وسیله اهدای عضو خبر داد.
وی تصریح کرد: طی یک ماه گذشته 12 کودک که در رنج بیماری به سر می بردند و در لیست انتظار پیوند قلب قرار داشتند بار دیگر به زندگی بازگشتند.
حسینی عنوان کرد: این 12 کودک با وضعیت اورژانسی در بیمارستان بستری بودند و هر لحظه ممکن بود دیگر در میان ما نباشد، اما با اقدام انسان دوستانه خانواده های اهداکننده در این ماه مبارک، خوشبتانه در حال حاضر کودکی با وضعیت اورژانسی برای پیوند قلب در بیمارستان نداریم و همه بچه‌ها پیوند شدند.
سخنگوی انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه در حال حاضر 26000 بیمار در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند اظهار کرد: روزانه حدود 10 نفر به علت نرسیدن این عضو جان خود را از دست می دهند، این در حالی است که تنها اگر نیمی از افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند اعضایشان اهدا و پیوند شود هیچ بیماری در لیست انتظار پیوند عضو قرار نمی گیرد.
وی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته فرهنگ سازی بسیار خوبی از سوی وزارت بهداشت و انجمن اهدای عضو ایرانیان صورت گرفته و شاهد بالا رفتن آمار پیوند اعضا در کشور هستیم.
حسینی با درخواست از مردم نیکوکار ایران برای دریافت کارت اهدای عضو اعلام کرد:متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو برای اعلام رضایت خود به خانواده مبنی برا اهدای عضو پس از مرگ مغزی، میتوانند از طریق بات تلگرام به آدرس ehdayeozv_bo@ و یا سامانه جامع کشوری به آدرس www.ehda.center کارت خود را دریافت کنند.

captcha