امین آل هانی نماد یک امت بود/ مستند «شهید قرآن» تولید شود
کد خبر: 3614455
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
شیخ علی الموسی:

امین آل هانی نماد یک امت بود/ مستند «شهید قرآن» تولید شود

گروه بین‌الملل: شیخ علی الموسی، از روحانیون شیعی عربستان در مجلس یادبود شهید آل هانی در مسجد «الکوثر» قطیف اظهار کرد: تفکر شهید قرآن قطیف نماد یک امت بود.

امین آل هانی نماد یک امت بود/ مستند «شهید قرآن» تولید شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک «جهینة الاخباریة»(رسانه‌ای که اخبار استان‌های شیعه‌نشین قطیف و الاحساء در عربستان را پوشش می‌دهد)، شیخ علی الموسی، سخنران مراسم یادبود شهید امین آل هانی، رئیس شورای قرآنی قطیف در مسجد جامع «الکوثر» شهر «صفوی» قطیف اظهار کرد: شهید آل هانی تنها یک نفر نبود، بلکه تفکر او نماد یک امت بود.
وی با بیان این‌که فقدان آل هانی صاعقه‌ای بزرگ و عظیم است، افزود: امین آل هانی باید از یک نفر به یک تفکر تبدیل شود.
شیخ علی الموسی بر ضرورت جمع‌آوری تمامی مطالب مکتوب اعم از شعر و نثر درباره شهید آل هانی در قالب یک کتاب تأکید کرد و گفت: این اقدام سبب خواهد شد که این شهید به چراغ راه و راهنمایی برای آیندگان که وی را نمی‌شناسند، تبدیل شود.
شیخ الموسی همچنین تولید مستندی درباره زندگی شهید قرآن قطیف را خواستار شد و افزود: مراحل مختلف زندگی این شهید و تلاش‌های او در شورای قرآنی قطیف باید به دیگران شناسانده شود.
وی همچنین از حاضران در مراسم پیروی از سیره قرآنی آل هانی در تلاوت، حفظ، یادگیری مقامات و قرائات مختلف قرآن را خواستار شد و پیشنهاد داد که کلیپ‌های ویدئویی که درباره این شهید ساخته می‌شود، به منظور دسترسی آسان به صورت اینترنتی حفظ شود.
شیخ علی الموسی در پایان اظهار کرد: امین آل هانی مردی بزرگ بود که چهره‌ای خندان و بشاش داشت.
شهید آل هانی، از ساکنان روستای صفوی در منطقه قطیف و فعال اجتماعی و تربیتی بود. وی ریاست شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام را برعهده داشت.
امین آل هانی شنبه هفته گذشته، سوم تیرماه در آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان قربانی جنایت‌های آل سعود شد و نیروهای عربستان وی را که در حال بازگشت از یکی از مجالس قرآنی برگزار شده در قطیف بود، در مقابل ایست و بازرسی الناصره به رگبار گلوله بستند و وی را در حالی که زنده در خودرو می‌سوخت و به دلیل جراحت قادر به خارج شدن از ماشین نبود، رها کردند. این مسئله منجر به سوختن پیکر و در نهایت شهادت وی شد، به طوری که به طور مستقیم امکان شناسایی او وجود نداشت.
captcha