نکوداشت امین آل هانی با «جایزه شهید قرآن»
کد خبر: 3614453
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

نکوداشت امین آل هانی با «جایزه شهید قرآن»

گروه بین‌الملل: شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام عربستان از راه‌اندازی «جایزه شهید قرآن» به‌منظور نکوداشت نام و یاد شهید «امین آل هانی»، شهید قرآن در این منطقه شیعی‌نشین خبر داد.

نکوداشت نام و یاد امین الهانی با راه‌ا‌ندازی «جایزه شهید قرآن»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک جهینه، شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام عربستان، در بیانیه‌ای که طی مراسم یادبود امین آل‌ هانی، شهید قرآن در مسجد جامع «الکوثر» شهر صفوی استان قطیف قرائت شد، با برشمردن دستاوردهای قرآنی این شهید بزرگ در طول مدتی که ریاست شورای مذکور را بر عهده داشت، از راه‌اندازی جایزه شهید قرآن با هدف زنده‌ نگه‌داشتن نام و یاد امین الهانی خبر داد.
بیانیه این شورا می‌افزاید: شهید قرآن قطیف دستاوردهای قرآنی بسیاری داشت که از جمله آن می‌توان به برگزاری جشنواره قرآنی «ولیصفحوا»(باید که عفو و گذشت کنند)، ارتقای جلسات هفتگی قرآن کریم شورا به بیست محفل، ابتکار و خلاقیت در برپایی جلسات نمونه قرآن، چاپ کتاب «دلایل اشتباهات رایج در قرائت قرآن کریم» و طرح توزیع و نشر این کتاب اشاره کرد.
شهید امین آل‌ هانی دستاوردهای فرآنی دیگری چون؛ چاپ بروشور موضوعی جزءهای مختلف قرآن، تأسیس مرکز آموزش قرآن ویژه بانوان و آقایان، تأسیس مرکز وقف خیریه قرآنی و ضبط تلاوت ترتیل کل قرآن قاریان و حافظان برتر جامعه قطیف را از خود بر جای گذاشت.
وی همچنین در برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن ویژه بانوان مشارکت، و در راستای جهشی کیفی در کمیته‌های قرآنی و ادارات آن از طریق دوره‌های آموزش قرآن، کارگاه‌های آموزشی، گردهمایی‌ و جلسات توجیهی، طرج و برنامه‌‌های متنوعی داشت.
همچنین مرحوم امین آل هانی به برپایی کارگاه تجربه‌های موفق قرآنی اقدام کرد و صاحب ایده تأسیس بانک قرآنی الکترونیک برای جمع‌آوری تمامی تلاوت‌ها و برنامه‌های قرآنی بود. او همچنین حامی و پشتیبان همیشگی جشنواره‌های فعال در منطقه شیعی‌نشین عربستان همچون جشنواره «و بر الوالدین» قطیف و افطارهای دسته‌جمعی بود و در پایه‌گذاری پل‌های ارتباطی اجتماعی با شخصیت‌های قرآنی، علما و نیکوکاران نقش به‌سزایی داشت.
یادآور می‌شود، امین آل هانی شنبه هفته گذشته، سوم تیرماه در آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان قربانی جنایت‌های آل سعود شد و نیروهای عربستان وی را که در حال بازگشت از یکی از مجالس قرآنی برگزار شده در قطیف بود، در مقابل ایست و بازرسی الناصره به رگبار گلوله بستند و وی را در حالی که زنده در خودرو می‌سوخت و به دلیل جراحت قادر به خارج شدن از ماشین نبود، رها کردند. این مسئله منجر به سوختن پیکر و در نهایت شهادت وی شد، به طوری که به طور مستقیم امکان شناسایی او وجود نداشت.
captcha