حضور قاری ایرانی و حال‌ و هوای جلسات قرآن آلمان + صوت و عکس
کد خبر: 3616398
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

حضور قاری ایرانی و حال‌ و هوای جلسات قرآن آلمان + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه عبدالوحید جعفرزاده، قاری و مدرس قرآن در حسینیه آذرشهری‌ها، جلسه صمیمانه‌ای است که این هفته مدرس جلسه به بیان خاطراتش از سفر ماه رمضانش به کشور آلمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن عبدالوحید جعفرزاده، قاری و مدرس قرآن کریم، روز گذشته از ساعت 9 الی 11 در حسینیه آذرشهری‌ها واقع در میدان منیریه، خیابان منیریه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

این جلسه قرآنی که 15 سال است در این حسینیه برگزار می‌شود، پس از تعطیلی یک‌ماهه، دوباره آغاز شده است؛ چرا که جعفرزاده از چهارم تا انتهای ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی برلین و مونیخ مستقر شده بود و برای مسلمانان آلمانی، جلسات و محافل قرآنی برگزار کرده است.

نشود///عشق و علاقه مثال زدنی مسلمانان آلمان برای شرکت در جلسات+صوت وعکس

جعفرزاده، خاطره‌ای از دیدار مجدد یکی از اعضای سابق جلسه جمعه‌صبح‌هایش بیان کرد و گفت: یکی از عزیزان جلسه قرآن‌مان، سجاد شیخی را در برلین دیدم که به مرکز اسلامی آمده بود. در آن دیدار سجاد شیخی بیان کرد که برای یک دقیقه جلسه حسینیه، دلم تنگ شده و حسرت آن روزها را می‌خورم. این از آن نکات جالب توجه‌ برای افرادی است که به دلیل سرما و گرما و بُعد مسافت و ... در جلسات شرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در برلین در جلسات ما شرکت می‌کردند از منزلشان تا مرکز اسلامی دو ساعت راه بود. در برلین 10:15 اذان مغرب بود و پس از آن نماز جماعت اقامه می‌شد و بعد 10:30 سفره افطار را می‌انداختند و بعضی از آنها به خاطر اینکه ساعت 1 بامداد زمان امساک بود، در اتوبوس و مترو سحری می‌خوردند.

جعفرزاده با اشاره به عشق و علاقه آنها به جلسات قرآنی تصریح کرد: خداوند متعال در همین آیه 13 سوره سبأ می‌فرماید «وقَلیلٌ مِن عِبادیَ الشَّکور» که شکرگزاران نعمت‌های خداوند، بسیار کم هستند.

نشود///عشق و علاقه مثال زدنی مسلمانان آلمان برای شرکت در جلسات+صوت وعکس

وی همچنین با اشاره به اینکه کشور آلمان قاریان بسیار خوبی دارد گفت: مسابقات سراسری اروپا در آلمان برگزار می‌شود و از همین مسابقات، قاریان به مسابقات بین‌المللی کشورهای دیگر اعزام می‌شوند. با توجه به اینکه در آنجا از کشورهای ترکیه و افغانستان و سوریه پناهنده شدند، اغلب قاریانشان از این کشورها هستند.

در پایان این جلسه، عبدالوحید جعفرزاده و محسن جعفرزاده(فرزند عبدالوحید) دقایقی به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند. سپس یکی از اعضای جلسه، دقایقی به بیان نکات تفسیری آیات تلاوت شده پرداخت و در پایان این جلسه، مداحان اهل بیت(ع)، دقایقی به مدیحه‌سرایی در رثای اهل بیت(ع) پرداختند.

عبدالوحید جعفرزاده در سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. وی از محضر اساتیدی چون مرحوم محمد غفاری، مرحوم علی اربابی و سیدمحسن خدام‌حسینی بهره گرفته است. همچنین این قاری کشورمان دارای مقامات داخلی چون رتبه سوم کشوری در رشته قرائت قرآن کریم در سال ۱۳۶۸ و همچنین دارای رتبه بین‌المللی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سوریه در سال ۱۳۷۰ است.

نشود///عشق و علاقه مثال زدنی مسلمانان آلمان برای شرکت در جلسات+صوت وعکس

جلسه دیگر این قاری قرآن، یکشنبه هر هفته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد حضرت موسی‌بن‌ جعفر(ع) در خیابان کارگر جنوبی، چهارراه لشگر تشکیل می‌شود. همچنین بانوان نیز با حضور در مسجد، می‌توانند از مباحث و نکاتی که در این جلسات ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند. همچنین، جعفرزاده، شنبه‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد النبی(ص) شهرک غرب، در خیابان مهستان، گلستان جنوبی جلسه‌داری می‌کند.

جعفرزاده در پایان از ایکنا به خاطر تهیه گزارش از جلسات قرآن قدردانی کرد و گفت: حرکت بسیار خوبی است و یک نوع دلگرمی برای اساتید قرآنی هست و نشان‌دهنده توجه مسئولان این خبرگزاری به جلسات قرآن است.

عبدالوحید جعفرزاده

کد

دریافت

محسن جعفرزاده

کد

دریافت


مطالب مرتبط
captcha