کرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه دهه کرامت با حضور «عبدالرسول عبایی» + صوت و عکس
کد خبر: 3623837
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

کرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه دهه کرامت با حضور «عبدالرسول عبایی» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن همزمان با دهه کرامت با تلاوت محمود نوروزی، علیرضا مهدیزاده و علی محرابی در محله های نواب، خانی‌آباد و افسریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ۹ آذر‌ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده است. نفحات‌القرآن، در طول هفته پس از نماز مغرب و عشاء، با تلاوت قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان در سطح مساجد تهران، شهرری، اسلامشهر، شمیرانات این طرح را پیاده می‌کند.

کرسی های نفحات القرآن ویژه دهه کرامت با حضور «عبدالرسول عبایی»+صوت و عکس

ابتدا، این طرح از فروردین 95 با حضور قاریان ممتاز در مساجد همان منطقه کار خود را آغاز کرد و به‌تدریج با تبلیغات وسیعی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت و آتش به اختیار به فعالیت وسیع خود ادامه می‌دهد.

این کرسی ها در هفته گذشته، همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، با تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان همراه بود. هشتاد و هفتمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، یکشنبه اول مردادماه، پس از نماز مغرب و عشاء با تلاوت محمود نوروزی، قاری و حافظ بین‌المللی کشورمان، در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در خیابان کارگر جنوبی، خیابان آذربایجان برگزار شد. این کرسی با اجرای محمدعلی فتحی، از مادحین و قاریان با اخلاص همراه بود. همچنین در این کرسی تلاوت، داور بین المللی و پیشکسوت قرآنی کشورمان، عبدالرسول عبایی نیز حضور داشت.

کرسی های نفحات القرآن ویژه دهه کرامت با حضور «عبدالرسول عبایی»+صوت و عکس

در این کرسی تلاوت، محمود نوروزی پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، به تعدادی از سوالات حفظ نیز، پاسخ گفت و دقایقی به بیان برخی نکات تفسیری آیات تلاوت شده پرداخت. در ادامه به جوانان و نوجوانان حاضر در مسجد که فقط برای استماع کلام الله مجید پای رحل قرآن نشسته بودند، جوایزی اهدا شد.

هشتاد و هشتمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، سه شنبه سوم مرداد ماه، همزمان با شام ولادت حضرت معصومه(س) پس از نماز مغرب و عشاء، با تلاوت علیرضا مهدیزاده، قاری ممتاز کشورمان، در مسجد روح الله واقع در اتوبان بسیج شمال، خیابان شهید رحیمی، 15 متری چهارم افسریه، کوچه 38 با اجرای مصطفی علمیه، مسئول فرهنگی بسیج مسجد روح الله برگزار شد. همچنین در این کرسی تلاوت، امام جماعت مسجد، از طرح کرسی های تلاوت که به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در تهران پا گرفته است، تقدیر و تشکر کرد. در پایان این کرسی تلاوت نیز، به تمام جوانان و نوجوانانی که پای رحل قرآن زانو زدند و به استماع کلام وحی پرداختند، جوایزی اهدا گردید.

کرسی های نفحات القرآن ویژه دهه کرامت با حضور «عبدالرسول عبایی»+صوت و عکس

هشتاد و نهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، پنجشنبه 5 مردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با تلاوت علی محرابی، قاری ممتاز و سرپرست گروه همخوانی سبیل الرشاد، در مسجد فاطمی واقع در خیابان شهید لطیفی، خیابان محرمی با اجرای محمدباقر فغفوری برگزار شد. در این جلسه نیز به نوجوانان جوایزی اهدا شد و همچنین به مناسبت روز دختر، به دختران مسجدی، هدایایی به رسم یادبود تقدیم گردید و در پایان عکس دسته جمعی به یادگار گرفته شد.

کرسی های نفحات القرآن ویژه دهه کرامت با حضور «عبدالرسول عبایی»+صوت و عکس

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

 در ادامه تلاوت‌ها و گزارش تصویری این کرسی‌ها ارائه می‌گردد.

محمود نوروزی

کد
دریافت

علیرضا مهدیزاده

کد
دریافت

مطالب مرتبط
captcha