یادنامه «شیخ کرامات» در همشهری آیه خواندنی شد
کد خبر: 3637349
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

یادنامه «شیخ کرامات» در همشهری آیه خواندنی شد

گروه ادب: یادنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت آیت الله حسنعلی نخودکی معروف به «شیخ کرامات» در تازه‌ترین شماره همشهری آیه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شصت و سومین شماره همشهری آیه به یادنامه آیت‌الله حسنعلی نخودکی اختصاص یافته که با عنوان «شیخ کرامات» از وی یاد شده است. شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به نخودکی كه همه عمرش را صرف خدمت به مردم و کسب کمال كرده بود، در 72 سالگی از دنيا رفت و در صحن عتیق حرم مطهر امام رضا‌(ع) در کنار ایوان عباسی به خاک سپرده شد.
وی دو ماه قبل از رحلت به اطرافیان و فرزندش گفته بود كی می‌ميرد. حتی یک بار قبل از فوت، روح از بدنش خارج شد، اما با توسل به امام رضا(ع) و برای انجام برخی وصایا، دوباره به دنیا بازگشت. البته او به خانواده اش گفته بود: «بهبودي من خوشحالي ندارد زیرا ما رفتنی شده‌ایم. از امام یک هفته مهلت خواسته‌ام و ايشان اجازه فرمودند اما قدغن کردند که دیگر چنین درخواستی کنم. در این مدت شب‌ها از كنار من دور نشويد و مراقب حال من باشيد».

یادنامه «شیخ کرامات» در همشهری آیه خواندنی شد

پس از گذشت چند روز، شیخ نخودکی دیگر با کسی حرف نمی‌زد و جز سادات کسی را بر بالین خود نمی‌پذیرفت. وی در آخرین روزهای زندگی‌، پیوسته در حال مراقبه بود و در آخرین شب جمعه حیاتش، ناگهان سر از بالین برداشت و با نگاه بر در گفت: «ای شیطان! بر من که سراپا از محبت علی‌ پر شده‌ام دست نخواهی یافت». بعد از این ماجرا، او روز یکشنبه يعنی همان روزی که برای فوت خود پیش‌بینی کرده بوده، به خانواده‌اش گفت گوسفندی به عنوان نذر حضرت زهرا قربانی کنند. بعد از قربانی شدن گوسفند، شیخ نخودکی به دعوت حق لبیک گفت.
در شماره همچنین گزارشی ويژه‌ای از آزار و اذیت جنسی کودکان و راهکارهای کارشناسان دینی برای پيشگيری از این آسیب اجتماعی منتشر شده است،
همچنین پرونده اين شماره به ازدواج موفق اختصاص دارد که در آن موانع، چالش‌ها و راهکارهای آن مورد بررسی قرار گرفته است.
ميهمانی خانوادگی همشهری آيه با سيد قاسم موسوی قهار، خالق نواهای ماندگار ادعیه و زیارات، گفت‌و‌گو با يحيی القضاه استاد دانشگاه علوم اسلامی امان، اردن درباره دیپلماسی حج در یک عبادت اجتماعی، گفت‌وگو با محمدحسن شجاعی فرد نويسنده‌ای که با مناظره‌هایش با استفاده از منابع اهل تسنن توانسته 600 نفر را شیعه کند و گزارش و گفتگویی خواندنی از جمع روحانیون جوانی که تصمیم گرفتند کنار ساحل بابلسر و به شیوه‌ای تازه و نو  برای تبلیغات دین و اسلام فعالیت کنند، بخش‌های دیگر این ماهنامه را شامل می‌شود.
captcha