جامعه ایران حیاتش را از خون شهدا گرفته است
کد خبر: 3644812
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
آیت‌الله اراکی عنوان کرد:

جامعه ایران حیاتش را از خون شهدا گرفته است

گروه جهاد و حماسه: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهدای ما نماد دفاع از حرم الهی هستند و این نشان می‌دهد که امت زنده و باحیات وجود دارد که حیاتش را از خون شهدا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز 30 شهریورماه در نشست ادبی و هنری «چله کوچ چلچله» درباره شهید محسن حججی گفت: در قرآن کریم در آیه «الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» به عشق به آل رسول(ص) تأکید شده که تضمین کننده حیات جامعه اسلامی است و دستاورد رسول اکرم(ص)، امت اسلامی است که قوام این امت به دو امر مهم یعنی اطاعت از خداوند و اتحاد و یکپارچگی است.
وی افزود: تعریف جامعه ایمانی و امت رسول اکرم(ص) این است که به این دو امر و پیمان مهم، وفادار است. اطاعت از رسول خدا(ص) اطاعت از خداوند است و این عنوانی که به شهدای مدافع می‌دهند و آنها را شهدای مدافع حرم می‌نامند، ما را به یاد حرم حسینی که حرم الهی بوده است، می‌اندازد.
آیت‌الله اراکی ادامه داد: در حرم الهی هر جا که مرز الهی شکسته شود، حرم الهی شکسته شده، هر جا که اطاعت الهی شکسته شود و یا جامعه اسلامی اطاعت از رسول خدا(ص) و خداوند را کم ارزش بشمارد، حرم الهی شکسته می شود و حرم الهی، حریم خداوند است و باید همگان نسبت به این موضوع مهم توجه کنند.
وی تصریح کرد: هر جا که عدل، تقوا، پاکی، طهارت و ... باشد، حرم الهی است و حسین بن علی و یارانش نماد این حرم الهی و پاسداری از آن بوده و شهدای ما نماد دفاع از این حرم هستند و این نشان می‌دهد که امت زنده و باحیات وجود دارد که حیاتش را از خون شهدا گرفته است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه گفت: در جامعه‌ای که جوانان آن برای دفاع از حرم الهی سر می‌دهند، جامعه بازمانده نیز شهادت‌طلب هستند و این، جامعه‌ای است که از کید دشمن نمی‌هراسد و از آنچه در راه خدا می‌دهد، حزنی به دل راه نمی‌دهد، هر چند در این درگیری‌ها دچار آسیب می‌شود. این جامعه قویتر می‌شود و هم نعمت خدا بر آنها فزونی می‌یابد.
وی بیان کرد: چنین جامعه‌ای، ظلم‌ناپذیر است و در برابر آن می‌ایستد و آن را می‌توان جامعه‌ای زنده دانست؛ چرا که سلطه بیگانه را نمی‌پذیرد و ذلت‌ناپذیری از نتایجی است که شهیدان به بازماندگان می‌دهند و این جامعه از بی‌تفاوتی مبرا خواهد بود.
در ادامه این مراسم ماموستا بابایی، از اهل سنت سنندج نیز با اشاره به سوره آل عمران گفت: اگر ایران اسلامی امروز به نقطه‌ای رسیده و در جایگاهی قرار گرفته، به برکت تقوای متقیان و صبر صابرین بوده است و اگر نسل جوان بخواهد با عزت زندگی کند باید در برابر ظلم و ستم دشمنان ایستادگی کند.
در ادامه شاعرانی چون سیدحسین متولیان، حاج علی انسانی، افشین علاء، ماموستا مرادی امام جمعه سنندج و تعداد دیگری از شاعران غزل‌های خود را به شهید حججی تقدیم کرده و شعرخوانی کردند.
رونمایی از تابلوی سوخته نگاری به نام «حجت من» اثر هنری مرتضی نداف رونمایی شد و در این تابلو، لحظه به اسارت گرفتن شهید محسن حججی به تصویر کشیده شده است.
captcha