«اسلام؛ دین صلح و زیبایی» در نمایشگاه بین‌المللی مصر
کد خبر: 3656118
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

«اسلام؛ دین صلح و زیبایی» در نمایشگاه بین‌المللی مصر

گروه بین‌الملل: نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی عربی با هدف نشر ارزش‌هایی همچون صلح، زیبایی و رحمانیت در دین اسلام، با مشارکت گسترده هنرمندان و خطاطان کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در مصر افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه بین المللی خط عربی در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الشروق» مصر؛ این نمایشگاه بین المللی خوشنویسی با شعار «اسلام؛ دین صلح و زیبایی» در مؤسسه فرهنگی «بیت السناری» شهر قاهره، پایتخت مصر برگزار شده است. 

این نمایشگاه با نظارت کتابخانه شهر «اسکندریه» مصر و با همکاری اتحادیه خوشنویسان این کشور در حال برگزاری است و هنرمندانی از مصر و کشورهای مختلف جهان از جمله اندونزی، عراق، فرانسه و ایتالیا در آن مشارکت دارند.

«جودت محمد» نماینده اتحادیه خوشنویسان مصر با بیان این که 50 خطاط و هنرمند از کشورهای مختلف جهان آثار خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌اند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، تبیین زیبایی در اسلام با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف کتابت خط عربی است. 

وی همچنین، توجه بیشتر به اجرای مسابقات و اختصاص جوایز در زمینه خوشنویسی عربی به منظور تشویق هنرمندان و همچنین تدریس خط عربی در مدارس توسط متخصصان این رشته را خواستار شد/. 
 

captcha