پیرمردی که 10 ماهه حافظ قرآن شد + عکس
کد خبر: 3659283
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

پیرمردی که 10 ماهه حافظ قرآن شد + عکس

گروه بین‌الملل: عبدالله الجرجاوی، 65 سال دارد و با وجود کهولت سن در 10 ماه قرآن کریم را حفظ کرده است.

پیرمردی که 10 ماهه حافظ قرآن شد + عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «عکاظ» عربستان، عبدالله الجرجاوی ساکن شهر جده در عربستان بوده و کهن‌سال‌ترین حافظ قرآن جده در سال 1438 هجری قمری لقب گرفته است.
 
حکایت روی آوردن الجرجاوی به حفظ قرآن جالب است، او در این باره می‌گوید: از جوانی روزانه قرآن می‌خواندم و هیچ گاه قرآن از زندگی‌ام دور نبوده است.
 
آغاز حفظ از بازنشستگی
 
شیخ الجرجاوی می‌افزاید: حفظ قرآن را سال گذشته و زمانی که بازنشسته شدم آغاز کردم و بلافاصله پس از بازنشستگی به جلسات استاد «ماجد بجاش» از مربیان مسجد جامع «اهل الخیر» در منطقه الشرفیه رفتم و خدا را شکر توانستم قرآن را در 10 ماه حفظ کنم.
 
وی تأکید کرد: بعد از لطفی که خداوند شامل حال من کرد و توانستم حافظ قرآن شوم، هیچ روزی از قرآن دور نبوده‌ام.
 
الجرجاوی همچنین گفت: در روز سه تا پنج بار قرآن را می‌خوانم و برکات کلام وحی در زندگیم بی‌شمار بوده است.
 
عبدالله الجرجاوی با استناد به آیه 40 سوره قمر «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ: و قطعا قرآن را براى پندآموزى آسان كرديم پس آيا پندگيرنده‏‌اى هست» حفظ قرآن را کاری دشوار نمی‌داند.
 
ادریس آدم، مربی قرآن این پیرمرد 65 ساله نیز شاگردش را فردی منحصر به فرد دانسته و می‌‌گوید: شیخ عبدالله در حفظ قرآن و حضور به موقع و منظم در جلسات حفظ کوشا بوده و بیشتر وقتش را با تلاوت قرآن سپری می‌کند.
 
به گفته وی، عبدالله الجرجاوی آزمون قرآنی جمعیت «خیرکم» در جده را با موفقیت پشت سر گذاشته و امتیاز خوبی در آن کسب کرده است.
 
قرار است به زودی در مراسم ویژه تجلیل از هزار حافظ قرآن(از بانوان و آقایان) در جمعیت خیرکم جده از شیخ الجرجاوی تجلیل به عمل آید/.

پنج‌شنبه//پیرمردی که 10 ماهه حافظ قرآن شد + عکس

پنج‌شنبه//پیرمردی که 10 ماهه حافظ قرآن شد + عکس
captcha