انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مانع تجزیه منطقه است
کد خبر: 3659474
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
اخبار بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات؛ 179/نماینده تلویزیون اولوسال ترکیه:

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مانع تجزیه منطقه است

گروه بین‌الملل: یعقوب اصلان، نماینده تلویزیون اولوسال ترکیه در ایران، تصریح کرد: مهم‌ترین‌ عامل جلوگیری از تشکیل اسرائیل‌های دوم و سوم در منطقه، انقلاب اسلامی ایران است.

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مانع تجزیه منطقه استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا، «یعقوب اصلان»، نماینده تلویزیون اولوسال ترکیه در ایران، طی سخنانی در نشستی که با عنوان «همه‌پرسی اقلیم کردستان و نقش اسرائیل و ارتباط کشور‌های منطقه در این همه‌پرسی» برگزار شد، گفت: صهیونیست‌ها پروژه‌ای را تحت عنوان 3 اسرائیل طراحی کرده‌اند. اولین آن در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تشکیل شد. طبق این پروژه، کردستان عراق و ترکیه نیز به ترتیب برای شکل‌گیری اسرائیل‌های دوم و سوم انتخاب شده‌اند.

وی با بیان این که ایران و ترکیه استقلال اقلیم کردستان را به عنوان تشکیل اسرائیل دوم تلقی می‌کنند، گفت: در جریان سفر اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تهران و دیدار وی با رهبر انقلاب اسلامی ایران به موضوع تلاش برخی قدرت‌ها برای تشکیل اسرائیل دوم در منطقه اشاره شد و هردو طرف بر ضرورت مقابله با این امر تأکید کردند.

یعقوب اصلان با اشاره به این موضوع که ترکیه در چند ماه اخیر به نقشه‌های آمریکا پی‌برده است، افزود: ترکیه بزرگ و یا اسرائیل سوم در واقع با پیوستن مناطق کرد‌نشین کشور‌های همسایه به ترکیه شکل می‌گرفت. اما این موضوع به همین سادگی نبود؛ زیرا در آینده کلید تجزیه ترکیه نیز رقم می‌خورد. یعنی در واقع این برنامه‌ای برای تشکیل اسرائیل سوم در منطقه بود.

وی در این راستا ادامه داد: کودتای 15 جولای ترکیه و وقوع حملات تروریستی اخیر در این کشور را می‌توان در چارچوب طرح اسرائیل سوم دانست. خوشبختانه تلاش افسر‌های وطن‌دوست و همچنین مقاومت مردم ترکیه مانع از پیروزی کودتاچیان شد. البته حمایت قاطع ایران از دولت و ملت ترکیه در موضوع کودتا را نباید از یاد برد.

نماینده تلویزیون اولوسال ترکیه، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مهم‌ترین مانع تشکیل اسرائیل‌های دوم و سوم دانست و گفت: باید این نکته را به خاطر داشت که اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، برخی قدرت‌ها غرب آسیا را تا کنون تجزیه کرده بودند. در واقع ایران بود که مانع تشکیل اسرائیل دوم و سوم شد.

یعقوب اصلان با بیان این که در آینده‌ای نزدیک روابط آنکارا و دمشق از سر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: فضای مثبتی بر گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه حاکم است. انتظار می‌رود که ترکیه و سوریه روابط خود را مجددا آغاز کنند. اما این تدریجی خواهد بود. نباید انتظار داشت که مقامات ترکیه‌ای به زودی دمشق را «دوست» خطاب کنند. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که رویکرد پیشین مقامات ترکیه در قبال «بشار اسد» فروکش کرده و در حال حاضر فضای مثبت‌تری نسبت به سوریه حاکم است.

وی ادامه داد: آنان که می‌گفتند اسد خواهد رفت و نمازشان را در مسجد «اموی» اقامه خواهند کرد، کجا هستند؟ دیگر حتی اسمی از آنان برده نمی‌شود. اما در طرف دیگر می‌بینم که بشار اسد در حال ایستادگی و دفاع از سوریه است.

نماینده تلویزیون اولوسال ترکیه، در بخشی از سخنانش نیز از تلاش آمریکا و اسرائیل برای اختلاف افکنی در منطقه خبر داد و گفت: دیگر این اتفاق محقق نخواهد شد. کشورها‌ی منطقه با هوشیاری تمام رفتار می‌کنند و می‌دانند که تشکیل یک کردستان مستقل در راستای اهداف اسرائیل خواهد بود و هیچ نفعی برای منطقه ندارد/.

captcha