صنعت سفال در کبودراهنگ 500 نفر را صاحب شغل کرده است
کد خبر: 3660243
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

صنعت سفال در کبودراهنگ 500 نفر را صاحب شغل کرده است

گروه اقتصاد: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: صنعت سفال در دو سال اخیر با پیشرفت و استقبال چشمگیر مردم این شهرستان واقع شده و 500 نفر از مردم این شهرستان را صاحب شغل کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان مهدی غلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد:  اهمیت و توجه به صنعت گردشگری به ویژه گردشگری روستایی قدم بلندی در راستای جذب سرمایه و ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرستان است.
وی با اشاره به وجود کارگاه‌های مختلف صنایع دستی در این شهرستان افزود: سفال و سرامیک، چرم، فرش مهربان و قلم زنی بر روی مس از مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان است.
 غلامی با اشاره به تعداد شاغلین صنایع دستی در این شهرستان اضافه کرد: هم اکنون هزار و 100 نفر از متقاضیان اشتغال در این شهرستان مشغول فعالیت در کارهای صنایع دستی هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ در خصوص ارز آوری این صنایع دستی برای شهرستان گفت: سالانه حدود 15هزار دلار از محل صادارت این صنایع دستی به شهرستان کبودراهنگ وارد می‌شود.
 وی در پایان با اشاره به نبود بازار عرضه مستقیم کالا در استان همدان ابراز کرد: متاسفانه صنایع دستی تولیدی این شهرستان از طریق واسطه‌ها به بازار عرضه می‌شود و تولید کننده سود چندانی از زحمات خود نمی‌برد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ گفت: صنعت سفال در دو سال اخیر با پیشرفت و استقبال چشمگیر مردم این شهرستان واقع شده و 500 نفر از مردم این شهرستان را صاحب شغل کرده است.
منبع: پایگاه خبری کورنگ



captcha