نصب پوسترهای «قرآن و حدیث» در ورودی‌های کربلا
کد خبر: 3660872
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
به مناسبت اربعین صورت گرفت؛

نصب پوسترهای «قرآن و حدیث» در ورودی‌های کربلا

گروه بین‌الملل: همزمان با برپایی زیارت میلیونی اربعین پوسترهای مزین به آیات قرآن و احادیث در قالب طرح «کتاب الله و عترتی» در محورهای اصلی و ورودی‌های شهر مقدس کربلا نصب شده است.

اجرای طرح قرآنی «کتاب الله و عترتی» از سوی آستان مقدس حسینی(ع)به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی؛ «شیخ حسن منصوری»، رئیس دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) با اعلام این خبر تصریح کرد: این مرکز قرآنی همواره از مناسبت‌های دینی مهم به ويژه اربعين برای اجرای فعالیت‌های مختلف قرآنی استفاده می‌کند.
 
وی افزود: دارالقرآن آستان حسینی امسال طرح جدیدی با عنوان «کتاب الله و عترتی»(کتاب خدا و عترت من)، با هدف تقویت ارتباط زائران اباعبدالله الحسین(ع) با کتاب خدا و اهل بیت پیامبر(ص) اجرا کرده است.
 
منصوری با اشاره به این که اجرای این طرح برگرفته از حدیث ثقلین(إني تارك فيكم الثقلين؛ كتاب الله وعترتي، ما إن تمسكتم بهما لن تضلوا بعدي أبداً) است، گفت: این طرح شامل انتشار احادیث و روایات وارده در ارتباط با اهمیت قرآن کریم، تشویق به تلاوت روزانه قرآن و بهره‌گیری از علوم و معارف قرآنی از طریق نصب پوسترهای بزرگ در محورها و ورودی‌های شهر مقدس کربلا است.

مدیر دارالقرآن آستان حسینی اضافه کرد: توزیع منشوراتی که حاوی احادیث شریف نبوی و روایات اهل بیت(ع) در ارتباط با ضرورت مراقبت بر قرائت قرآن و تمسک به پیامبر(ص) و اهل بیت آن حضرت از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌آید.  

گفتنی است؛ دارالقرآن کریم وابسته به آستان مقدس حسینی همزمان با راهپیمایی میلیونی اربعین و با استفاده از فضای معنوی حاکم میان زائران، طرح‌های قرآنی دیگری همچون طرح(فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْه) را اجرا کرده است/.
captcha