واقعیت قرآنی که دشمن به دنبال انکار آن است
کد خبر: 3667901
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
آیت‌الله اختری:

واقعیت قرآنی که دشمن به دنبال انکار آن است

گروه جامعه: دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با اسلام در تلاش برای سست کردن چهره مهدویت و انکار این واقعیت قرآنی هستند، گفت: بیشترین چیزی که در سطوح مختلف نیازمند آن هستیم، ایجاد قالب‌های خوب، حساب شده و جذاب با رعایت حال مخاطبین در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، نخستین همایش ملی «رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی» با هدف اشاعه و تعمیق بخشی فرهنگ مهدویت توسط رسانه‌ها در سطح جامعه و  جهان بشریت با حضور آیت الله محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و بهزاد تیمورپور، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی عصر امروز سه‌شنبه 7 آذرماه در فرهنگسرای رسانه برگزار  شد.

آیت الله محمدحسن اختری در این همایش با اشاره به ایام مبارک ماه ربیع‌الاول و مناسبت‌های بیشمار این ماه، اظهار کرد: قرار گرفتن حوادث و رویدادهای بیشمار این ماه از نظر سنت و خداوند و تقدیر الهی به طور اتفاقی نیست، چراکه در نظام خلقت مسئله اتفاق و تصادف راه ندارد و در نظام خلقت هرچیزی بر اساس دید خداوند متعال قرار دارد.

وی با بیان اینکه امامت حضرت مهدی(عج)، یعنی پایان آینده روشن جهان و تحقق حکومت عدل الهی، افزود: این موضوع قطعا محقق می‌شود و با توجه به رویدادهای رخ داده در این ماه عظیم، احتمال می‌رود ظهور حضرت در این ماه باشد و البته اراده خداوند مسئله دیگری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، ادامه داد:امروز جامعه، ان جامعه ایده‌آلی نیست که بتواند ما را به هدف مهدوی برساند. البته تاحدودی نزدیک کرده است اما باید تلاش بیشتری در این زمینه کرد. لذا اگر بخواهیم به مسئله مهدویت بپردازیم مبحث رسانه یک مسئله مهم و اساسی در این زمینه است.

آیت الله اختری تاکید کرد: اگر به بحث مهدویت به عنوان یک جریان تکمیل کنند نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که در جهان 7 میلیاردی که نزدیک به 360 میلیون شیعه در ان زندگی می‌کنند حدود 6ونیم میلیارد نفر از موضوع مهدویت بی‌اطلاع هستند و از آن آگاهی ندارند. از این جهت وظیفه ما این است که بتوانیم محتوا و فعالیت‌های بسیاری را برای شناساندن فرهنگ مهدوی و حکومت مهدی موعود به جهانیان انجام دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه رسانه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت در جهان نقش بزرگی را بر دوش دارد، تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت برگزاری همایش‌ها و نشست‌های موضوعی در این حوزه برای هم‌افزایی و هم‌فکری است.

وی در ادامه گفت: تقسیم کار در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی باید در همه دستگاه‌ها به صورت مساوی انجام شود. امروز انجیل و تورات به بیش از 2 هزار و 500 زبان ترجمه شده است، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم قرآن کریم را به بیشتر از 15 زبان دنیا ترجمه کنیم. همچنین صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه را که بیان مستقیم امام معصوم هستند را هنوز نتوانسته‌ایم به درستی تبلیغ و توسعه دهیم.

آیت‌الله اختری با تاکید بر اینکه نیازمند هم‌فکری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نخبگان برای توسعه مهدویت و فرهنگ ناب اسلامی هستیم، اظهار کرد: باید زبان به زبان فعالیت‌های خودمان را در این حوزه افزایش دهیم. همچنین یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود رصد رسانه‌های غربی است که در حوزه مهدویت و تخریب آن فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند. این رسانه‌ها امروز در حال مقابله کردن با فرهنگ مهدویت و اسلام هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، ادامه داد: رسانه‌های بیگانه و دشمن با اسلام در تلاش برای سست کردن چهره مهدویت هستند. کار دیگر آنها این است که گروه‌های تکفیری و وهابی را حمایت می‌کنند تا آنها علیه موضوع مهدویت سخن بگویند و این مسئله مهم یک موضوع و واقعیت قرآنی و جزو تاریخ اسلام است را منکر شوند. اینها به راحتی در حرم حضرت محمد(ص) و خانه خدا منکر مبحث مهدویت می‌شوند و در این رابطه صحبت می‌کنند.

وی افزود: اینها در تلاش هستند تا با تربیت عده‌ای عقیده مهدویت را که به یک عقیده دروغین تبدیل  و معرفی و پایه‌های آن را متزلزل کنند. از این رو مقام معظم رهبری بارها بیان کرده‌اند که باید از این عقیده‌های سست و پوچ جلوگیری شود.

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه برنامه‌های اینچنین را باید به عنوان یک حرکت و جریان ببینیم، تصریح کرد: رسانه‌ها چه در فضای مجازی، روزنامه‌ها و چه در صدا و سیما باید از همه ابزار خود در حوزه مهدویت استفاده کنند تا بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، ادامه داد: اصل مسئله مهدویت و فرهنگ انتظار، مبحث امامت و ولایت و تبیین آن در جامعه این است که بتوانیم آن را با نخبگان  و متخصصین این حوزه پیاده‌سازی کنیم. در این صورت است که می‌توانیم سبک زندگی مهدوی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه باید از لحاظ محتوا منابع را از یک منبع و کارشناس در این حوزه استخراج و سپس رسانه‌های کنیم، گفت: مسئله محتوا باید به کارشناسان اصلی خودشان در این حوزه واگذار شوند و رسانه کار قالب‌سازی را انجام دهد. بیشترین چیزی که در سطوح مختلف نیازمند آن هستیم ایجاد قالب‌های خوب، حساب شده و جذاب با رعایت حال مخاطبین این حوزه است.

آیت‌الله اختری تصریح کرد: اگر بتوانیم این زحمات را تنظیم کرده و با یکدیگر هماهنگ کنیم و در کنار آن محتوای ارزنده‌ای را استفاده کنیم قطعا می‌توانیم خودمان را به حکومت جهانی مهدی موعود نزدیک کنیم و جامعه را به یک جامعه مهدوی پسند بدل کنیم.
captcha