کوتاهی در نماز ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها/ فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3671540
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

کوتاهی در نماز ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها/ فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه کوتاهی در خواندن نماز ریشه بسیاری از گرفتاری‌هاست، گفت: باید فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، 20آذردر دومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نماز و فضای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد با اشاره به اینکه باید نماز و قرآن را جدی بگیریم، اظهار کرد: جامعه نیازمند معنویت است باید در این رابطه بیشتر تلاش کنیم حوزه نماز نیازمند تبلیغات است مردم باید با قرآن هم‌نشین شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز اقدامات لازم انجام شود، گفت: اخلاق؛ یکی از مهم‌ترین آثار معنوی نماز است این مهم باید بیش از گذشته در دستور کار باشد، همان‌طور که می‌دانید آمریکا در حوزه اخلاق با مشکلات عدیده‌ای مواجه است این کشور همه‌چیز دارد ولی دولتمردان این کشور برای تعالی اخلاق کاری نمی‌کنند.
شاهد کج روی‌ها در حوزه فرهنگ هستیم
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری با اشاره به اینکه برخی مواقع شاهد کج روی‌ها در حوزه فرهنگ هستیم، گفت: باید به فکر قرار گرفتن فرهنگ کشور در مسیر صحیح باشیم، نماز جز فرهنگ کشور است و کوتاهی در آن موجب بی‌فرهنگی می‌شود، توجه به نماز نیازمند مدیریت است.
قرائتی بابیان اینکه باید برای اشاعه فرهنگ نماز در کشور هزینه کنیم، گفت: در کتاب «تقسیرنور» بیش از ۲۵ هزار نکته قرآنی وجود دارد با پیشرفت تکنولوژی باید این نکات در قالب برنامه‌هایی به گوشی‌های تلفن همراه راه پیدا کند.
لزوم توجه به نماز در زندان‌ها
وی وجود کتاب‌های متعدد در حوزه نماز را در نهادینه کردن این مهم در جامعه تاثیرگذار دانست و گفت: به وضعیت نماز در مدارس توجه شود زیرا فرهنگ‌سازی در کودکی و نوجوانی بازدهی بهتری خواهد داشت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن ابراز خرسندی از اینکه وضعیت نماز مدارس نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، گفت: دانش‌آموزان از معلمان خود الگو می‌گیرند لذا اهمیت دارد که معلمان در مدارس به نماز اهمیت ویژه‌ای دهند.
این مسئول در بخش دیگری تاکید کرد: بسیاری از مجرمان نماز نمی‌خوانند اگر می‌خواهیم زندان‌ها خالی از مجرم باشند باید برای ترویج فرهنگ نماز در زندان‌ها هم اقدامات منسجمی انجام شود.

captcha