نگاهی به برنامه‌های دومین روز كنگره بین‌المللی «سیره نبوی در طب»
کد خبر: 3672326
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

نگاهی به برنامه‌های دومین روز كنگره بین‌المللی «سیره نبوی در طب»

گروه اجتماعی: دومین روز كنگره بین‌المللی «سیره نبوی در طب» در بخش اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی در شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، دومین روز كنگره بین‌المللی «سیره نبوی در طب» در بخش اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی از صبح امروز، 22 آذرماه در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حال برگزاری است.
برنامه‌های صبح امروز از 8 صبح با پنل سیره نبوی و علوم پایه در سالن رازی مجتمع آغاز شده است كه در آن اساتیدی چون كاكایی، كاوه، مهدی‌زاده، شریف، قاسمی، نامی، عزیزی، عباسی و یداللهی حضور دارند كه دبیر این پنل محقق‌زاده به عهده دارد.
همچنین از ساعت 8 صبح در سالن ابوریحان مجتمع نیز مقاله‌های برگزیده به صورت سخنرانی می‌شوند كه در آن «تأملی در مؤلفه‌های سلامت بر مبنای مفهوم‌شناسی اسلام در قرآن» از فاطمه مرادی، «مبانی نظام سلامت در اسلام از دیدگاه دكتر محمد مهدی اصفهانی» از مرتضی مجاهدی، «اعتدال ویژگی حیاتی سلامت معنوی در طب اسلامی» از آزیتا جابری، «مفهوم شناسی سلامت» از حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان، «تفریح در قرآن و روایات» از زهرا رحجانی شیرازی، «گزارش مورد اثبات اثربخشی گزاره‌هایی روایی طبی؛ آیا این كافی است؟» از علی مظفرپور، «نشاط و نشاط آورها و تأثیر آن‌ها در آرامش و كاهش استرس از منظر قرآن مجید» از مهدی شهریاری و «نقش خودكنترلی در سلامت جنسی جوانان ایرانی؛ یك مطالعه كیفی» از مهناز نوروزی ارائه شدند.
در بخش دوم این پنل كه از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است، اساتیدی چون آیت‌الله مصطفوی، پارسانیا، خسروپناه،‌ حامد آرضایی و حیدری به سخنرانی می‌پردازند و پنل سوم نیز از ساعت ۱۳ با سخنرانی اساتیدی چون كوئینترن، رشید بیخا، چمن، ساداتی و مجیب حسین برگزار خواهد شد كه هیئت رئیسه این پنل به عهده محقق‌زاده،‌ نیك‌نهاد، اخلاقی، رجحانی و مهركی خواهد بود.
همچنین همزمان با این پنل، كارگاه روش نظریه‌پردازی قرآن در حوزه سلامت توسط حجت‌الاسلام سعید بهمنی در خانه استاد این مجتمع برگزار می‌شود.
پنل چهارم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در سالن سعدی برگزار خواهد شد كه اعضای هیئت رئیسه آن شامل تابعی، آسمانی، عباس‌نیا، شكرپور، هاشم كاكایی و عزیزی خواهد بود و در آن باز هم مقالات برگزیده به صورت سخنرانی ارائه می‌شود كه این مقالات شامل «پیوند علوم سلامت با دین، راهی برای تحقق تزكیه در كنار تعلیم» از مرتضی حیدری، «تحلیل ابعاد سبك زندگی ارتقا دهنده سلامت و ارتباط آن با سبك زندگی اسلامی» از لیلا قهرمانی، «اصول اخلاق پزشكی از منظر ابن سینا و زكریای رازی و مقایسه آن با اصول اخلاقی فیزیوتراپی كنونی» از مریم شمسایی، «بررسی میزان تقید مذهبی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی و درمانی جهرم» از مریم میرزایی، «اخلاق پزشكی در احادیث امامان اهل بیت(ع)» از آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، «جایگاه استاد در انتقال آموزه‌های اسلامی به دانشجویان علوم پزشكی؛ بررسی ضرورت مسئله و چگونگی پرداختن به آن» از امید آسمانی هستند.
همزمان با این پنل یك پنل بالینی با حضور اساتیدی چون برهان حقیقی، نجابت، رضوانی، صالحی،‌ حضرتی و ساداتی در سالن ابوریحان برگزار خواهد شد كه دبیری آن به عهده نجابت خواهد بود و ادب اختتام این پنل نیز توسط خسرو قاسمیان اجرا می‌شود.
بعد از اجرای این پنل، میهمانان داخلی و خارجی این همایش از ساعت ۱۷:۳۰ جهت اقامه نماز مغرب و عشاء به آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مشرف خواهند شد.

captcha