تمامی امور زندگی را محکم و متقن پیش ببرید + صوت و عکس
کد خبر: 3676903
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
پورزرگری عنوان کرد:

تمامی امور زندگی را محکم و متقن پیش ببرید + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: موضوع کمک به زلزله‌زدگان و حضور تعدادی از قرآنیان در مناطق آسیب‌دیده استان کرمانشاه و توجه به استحکام هر امری و متقن و محکم انجام دادن هر اموری، شب گذشته در جلسه آموزش قرائت قرآن محمدرضا پورزرگری عنوان شد تا در کنار آموزش نغمات، درس درست زندگی کردن را نیز بیاموزیم.

هرکاری انجام می‌دهید، محکم و متقن انجام دهید+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان شب گذشته، 5 دی ماه پس از نماز مغرب و عشاء تا ساعت 21 در حسینیه حضرت زهرا(س) واقع در بالاتر از پل پارک وی، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید فیاضی(فرشته)، خیابان تختی، کوچه سوم، پلاك ١/١ با حضور قرآن‌‌آموزان برگزار شد.

پورزرگری ابتدا از اینکه هفته گذشته در جلسه حضور پیدا نکرد، عذرخواهی کرد و گفت: هفته گذشته همراه با احمد ابوالقاسمی، مهدی عادلی، محمدهادی صلحجو و افرادی از سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ(10 نفر از گروه تواشیح محمدرسول الله(ص)) لوازم التحریر و اسباب بازی برای کودکان روستایی زلزله‌زده تهیه کردیم و به کرمانشاه بردیم.

وی ادامه داد: آخرین شب اقامت نیز به دعوت و اصرار امام جمعه سر پل ذهاب، شام را میهمان بودیم که با امکانات محدودی که در این شهر وجود دارد، شام، برنج و تن ماهی تهیه کردند. البته از محرومیت‌های استان چه قبل از زلزله و چه اکنون به شدت گلایه‌مند بودند.

هرکاری انجام می‌دهید، محکم و متقن انجام دهید+صوت و عکس

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه وقتی سعد بن معاذ از دنیا رفت، پیامبر، پیکرش(ص) را تدفین کرد و خیلی آهسته و با دقت اعمال را انجام داد، گفت: اصحاب به حضرت(ص) خرده گرفتند که چقدر آهسته اعمال را انجام می‌دهید؟ پیامبر(ص) فرمود: «رحم الله أمرءأ عمل عملاً صالحاً فأتقنه» رحمت خدا بر انسانی که وقتی کاری انجام می‌دهد، محکم و متقن انجام دهد. متاسفانه بسیاری از منازل و حتی مصلاها در برابر زلزله، سست و بی‌پایه بنا شده بودند.

در ادامه اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از ادامه درس و ارائه تلاوت‌های تقلیدی پرداختند و پورزرگری نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

پورزرگری با رسیدن به آیه 124 سوره مبارکه طه ضمن تلاوت این آیه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى» گفت: یعنی کسی که با عدم پیروی از دعوت حق و عدم اتخاذ احکام شریعت الهی از یاد خدا روی گرداند، هر آینه در دنیا زندگی دشوار و مشقت باری خواهد داشت؛ چون کسی که خدا را فراموش کند غیر دنیا چیزی نخواهد داشت که به آن دل ببندد. در نتیجه همه کوشش‌های خود را مصروف دنیا می‌کند و روز به روز در تحصیل دنیا و توسعه بیشتر آن می‌کوشد، بدون آنکه به حدی خود را محدود کند و هیچ چیزی او را آرام نمی‌کند. لذا هر قدر هم که دارایی کسب کند باز فقیر و محتاج است و علاقه‌مند به چیزهایی است که ندارد و دائما سینه‌‌اش تنگی می‌کند، ترس و اضطراب او را رها نمی‌سازد، چون همیشه نگران رسیدن ناملایمات و آفات و غم و اندوهی است که عیش او را زایل کند. چنین فردی از بیم حسودان و کید دشمنان آرامش نخواهد داشت و از طرف دیگر بیم مرگ و بیماری و از دست دادن آنچه در دنیا کسب کرده لحظه‌ای او را رها نمی‌کند، پس او همواره در میان آرزوهای برآورده نشده و ترس از دست دادن داشته‌هایش دست و پا می‌زند در حالی که اگر خداشناس بود و یاد خدا را فراموش نمی‌کرد، می‌دانست که هر چه دارد از آن خداست و بدون اذن او هیچ اتفاقی در عالم حادث نمی‌شود و حیات واقعی و لذات دائمی تنها در نزد اوست. در آخر هم می فرماید او را کور محشور می‌کنیم، یعنی همانطور که در دنیا دیده حق‌بین نداشت در قیامت نیز او را طوری زنده می‌کنیم که راهی به سوی سعادت ابدی و بهشت جاوید نیابد. 

هرکاری انجام می‌دهید، محکم و متقن انجام دهید+صوت و عکس

در پایان این جلسه، محمدجواد جاوری، قاری و مرتل ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه انبیاء پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. 

یادآور می‌شود، محمدرضا پورزرگری، یکشنبه‌ها نیمه اول سال، دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد محمد رسول الله(ص) واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پل پارک وی و دوشنبه‌ها از ساعت 19 الی 22 در موسسه احسن الحدیث واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، خیابان صفای شرقی جلسه‌داری می‌کند.

در ادامه تلاوت جاوری و گزارش تصویری ارائه می‌شود.

کد
مطالب مرتبط
captcha