مردم با قیام نهم دی درس عبرتی به دشمنان و فتنه‌گران دادند
کد خبر: 3677721
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

مردم با قیام نهم دی درس عبرتی به دشمنان و فتنه‌گران دادند

گروه سیاسی: معاون امور بین‌الملل تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه هر جا صحنه به مردم رسید خوب درس دادند و خوب درس پس دادند، گفت: قیام نهم دی درس عبرتی به دشمنان و فتنه‌گران دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، منوچهر متکی، معاون امور بین‌الملل تقریب مذاهب اسلامی در مراسم ۹ دی که امروز شنبه در مصلی کرج برگزار شد با بیان اینکه فتنه ناشی از انتخابات ۸۸ چند مولفه داشت، اظهارکرد: نامزدها اولین مولفه بودند ، برخی شعارها از همان آغاز شد که نشان از نامهربانی داشت.
وی افزود: آن‌ها انتخابی که برگزار نشده را به تقلب متهم کردند و در جایی بیان کردند که اگر پیروز نشویم پس تقلب شده است.
وزیر اسبق خارجه ادامه داد: گویای قرار بود انتخابات به ابزاری برای رسیدن به خواسته‌هایی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه سیستم انتخابات ما به گونه‌ای است که اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌توانند در آن اثر بگذارند گفت: مولفه اول این حوادث قبل از اینکه نتیجه آرا اعلام شود مصاحبه می‌کند و خود را پیروز می‌داند و بعد که نتیجه رسما اعلام شد هم نتیجه را نمی‌پذیرد. این‌ها نقش آفرینان اول حوادث ۸۸ بودند.
متکی ادامه داد: مولفه دوم این حوادث بازیگران خارجی بودند، در تمام ۳۹ سال گذشته دشمنان همواره در کمین بوده‌اند که از هر فرصتی به کشور ضربه بزنند.
وی افزود: اینان از همان روزهای نخست در دانشگاه‌های خود واحدهای اسلام شناسی، شیعه‌شناسی و ایران‌شناسی گذاشتند تا بدانند این انقلاب چیست.
متکی اضافه کرد: اگر انقلاب در مرزهای خود می‌ماند شاید راضی بودند با آن کاری نداشته باشند اما پیام سیاسی نمی‌تواند به یک منطقه خاص و جغرافیا محدود شود.
وی با بیان اینکه اینها تمامی طراحی خود را متمرکز کردند تا از هر فرصتی علیه ایران استفاده کنند گفت: انتخابات ۸۸ این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرد.
متکی خاطرشان کرد: لجاجت بازیگرانی که نقش اول را در این حوادث داشتند بعد از انتخابات و اعلام نتیجه عملا در خدمت کسانی بود که علیه ایران به میدان آمدند.
وزیر اسبق خارجه با بیان اینکه ما از آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی توقعی نداشتیم چون آن‌ها در این چند سال فتنه هایی را سامان دادند گفت: دشمنان این‌بار فکر می‌کردند به دست شما و کسانی که اگر لحظه‌ای اندیشه می‌کردند به حراج گذشتن حیثیت این ملت را بر نمی‌تابیدند می‌توانند به نظام ضربه بزنند.
معاون امور بین‌الملل مجمع تریب مذاهب ادامه داد: نقش‌آفرین دیگر این حادثه صاحبان کاروان این انقلاب، بزرگ صبور و هادی بی‌مدعا، رهبر معظم انقلاب بود.
متکی گفت: در حالی که صحنه برای ایشان روشن بود اما برای اینکه حجت آشکار شود دندان به جگر گذاشتند و اشک‌ها را پنهان کردند ایشان بسیار پدرانه و بسیار معنوی با این حادثه برخورد کردند.
وی خاطر نشان کرد: اگرچه انتخابات نظاماتی دارد اما رهبری نمایندگان نامزدها را خواستند تا صحبت کنند اما اینان یک کلمه را رمز کردند و آن تقلب بود و در همان کلمه ماندند.
متکی افزود: فتنه‌گران دست این ملت که می‌توانست چنان مشتی بر محیط بین‌المللی بکوبد را خالی کردند و با وجود برخوردهای صبورانه رهبری این فتنه را تا چند ماه ادامه دادند.
وی خاطرنشان کرد: اما در نهایت یک جا مردم احساس کردند که یکبار دیگر لازم است بیایند و حرفشان را بزنند و ۹ دی آفریدند تا دیگر اشک رهبری را نبینند.
متکی ادامه داد: مردم ۹ دی را آفریدند تا بگویند امام درست گفت که ملت ما از ملت زمان رسول الله است تا بگویند نظام ما یک نظام کودتایی نیست.
وی تصریح کرد: مسئولین می‌آیند و می روند ولی هر جا صحنه به مردم رسید خوب درس دادند و خوب درس پس دادند.

captcha