نشست بررسی سیره فاطمی در استانبول
کد خبر: 3688247
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
ایران برگزار کرد؛

نشست بررسی سیره فاطمی در استانبول

گروه بین‌الملل: به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، سیره و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) طی نشستی به همت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول بررسی شد.

نشست بررسی سیره فاطمی در استانبولبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به همت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول، مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه با حضور  حجت‌الاسلام والمسلمین فرید عصر اصل، امام جماعت مسجد والده‌خان، بختیار اسدزاده، سرکنسول ایران در استانبول، کارکنان نمایندگی ایران، معلمان و مدیران مدرسه ایرانیان و جمعی از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در سالن اجتماعات سرکنسولگری كشورمان در استانبول برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرید عصر با بیان سخنانی در این مراسم، اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از آیات كلام‌الله مجید، احادیث نبی مکرم اسلام(ص) و نکات تاریخی بتوانیم مسیر زندگی خود را به رشد و تعالی الهی برسانیم.

وی همچنین، با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) افزود: بدون تردید وجود مقدس حضرت زهرا(س) و رفتار و گفتار آن حضرت برای تمامی زنان مسلمان، مایه مباهات و به عنوان اسوه و الگویی جامع و کامل است.

امام جماعت مسجد والده‌خان در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تنها الگوی زنان نبوده بلکه ایشان الگوی تمام بشریت است، افزود: بزرگداشت این ایام یکی از شعائر دینی شیعیان است؛ چراکه این بانوی بزرگوار خدمات بزرگ و ارزنده‌ای برای جهان بشریت انجام داده‌اند.

فرید عصر با ذکر این مطلب که زنی که در جامعه اسلامی بخواهد به عنوان یک زن مسلمان زندگی کند، بهترین الگو را(حضرت زهرا(س)) در آیین همسرداری دارد، بیان كرد: این بانوی بزرگوار فرزندانی را تربیت کرد که در عالم شبیه آنان وجود ندارد/.

captcha