برپایی مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی و جلسات نقد کتاب
کد خبر: 3696243
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

برپایی مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی و جلسات نقد کتاب

گروه ادب ـ مدیرکل فرهنگی جامعةالمصطفی‌العالمیة از برپایی مسابقات و جشنواره‌های مختلف کتابخوانی، جلسات نقد کتاب به کوشش این مرکز و با همکاری سایر مؤسسات فرهنگی و مراکز حوزه علمیه خبر داد.

برپایی مسابقات و جشنواره‌های کتابخوانی و جلسات نقد کتاب

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی، مدیرکل فرهنگی جامعة‌المصطفی‌العالمیة در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره برگزاری مسابقات کتابخوانی این مرکز عنوان کرد: این مسابقه در راستای تعامل و هم‌افزایی بین مراکز حوزوی و همچنین ارتقای سطح فرهنگی کتابخوانی و مطالعه کتاب در جامعه‌ اسلامی و همچنین در میان طلاب و حوزویان است که در همین راستا، یک ستاد مشترک تشکیل شد.

وی با بیان این مطلب گفت: با تشکیل این ستاد مقرر شد که یکی از اولین اقدامات آن، برپایی مسابقات کتابخوانی به صورت مشترک باشد. اولین دوره مسابقات مشترک کتابخوانی ویژه طلاب حوزه‌های علمیه برادر و خواهر، ایرانی و غیرایرانی و خانواده آنها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: این مسابقات از 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تا 18 اسفند مصادف با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود. از جمله مراکز حوزوی که در این زمینه همکاری می‌کنند، معاونت فرهنگی ـ تربیتی و اداره کل تربیتی جامعةالمصطفی،‌ معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران،‌ جامعةالزهرا(س) و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی هستند که با همکاری یکدیگر این ستاد را تشکیل دادند و مسابقات برگزار می‌شود.

وی افزود: هر مرکزی کتاب‌های خاص خود را پیشنهاد داده که در این شورا تصویب شده است و طلاب و خانواده‌های آنان در گروه‌های سنی مختلف شرکت می‌کنند.  جامعةالمصطفی با توجه به وضعیت، اقتضا و شرایط طلاب غیرایرانی که حدود 45 هزار نفر فارغ‌التحصیل از 132 ملیت و حدود 40 هزار نفر در حال تحصیل با خانواده‌هایشان هستند و در مجموع 300 هزار نفر را تشکیل می‌دهند، این مسابقات را برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: براین اساس واحدهای مختلف تربیتی و آموزشی به فراخور حال این افراد، ویترین کتاب را به صورت فیزیکال و متن الکترونیکی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد و این مسابقات در هر پوشه‌ای از صفوف و واحدهای آموزشی و تربیتی جامعةالمصطفی برگزار می‌شود. همچنین معاونت فرهنگی و تربیتی جامعة‌المصطفی 4 عنوان از این کتاب‌ها را همراه با متون آن که راه و رسم پرهیزگاران، همسران همراه، اخلاق ورزشکاری از آن جمله است بر روی سایت خود قرار داد و افراد می‌توانند به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کنند.

وی در پایان گفت: جوایز ارزنده‌ای از جمله سفر زیارتی به عتبات عالیات، مشهد مقدس، بن کتاب و ... در نظر گرفته شده است. این مراحل و مسابقات می‌تواند در تعمیم و تعمیق فرهنگ مطالعه اثرگذار باشد. اداره کل فرهنگی جامعةالمصطفی جشنواره‌های مختلف کتابخوانی مثل جشنواره کتابخوانی رضوی، جلسات نقد کتاب و مسابقات مختلف را برگزار کرده و در دستور کار قرار داده است و اعلام آمادگی می‌کند که به صورت هم‌افزایی و مشترک با مراکز فرهنگی همسوی کشور، این مسابقات را برگزار کند و کار فرهنگی شاخص نهادها و مراکز فرهنگی دیگر را نیز به این سمت و سو سوق دهد.

انتهای پیام

captcha