سند اجرای باشگاه سرآمدان جهان اسلام در حال تکمیل است
کد خبر: 3697169
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

سند اجرای باشگاه سرآمدان جهان اسلام در حال تکمیل است

گروه جامعه ــ دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی از تلاش برای تکمیل سند اجرای باشگاه سرآمدان جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مجمع سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جامعه المصطفی امروز 14 اسفند ماه، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مهدی صفاری نیا، دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی و رئیس و اعضای هیئت موسس این صندوق برگزار شد.

مهدی صفاری نیا، دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی با بیان اینکه این صندوق با مجوز سازمان بورس ایجاد شده و منابع آن از محل افراد و شرکت‌های ایرانی و خارجی تامین می‌شود گفت: افراد و شرکت‌ها می‌توانند منابع را به صورت هدیه و یا قرض الحسنه در اختیار صندوق بگذارند.

وی با بیان اینکه این صندوق دارای 378 عضو خادم المصطفی از 22 کشور است اظهار کرد: 317 عضو حقیقی ایرانی، 34 عضو حقوقی ایرانی، 28 عضو حقیقی غیر ایرانی و دو عضو حقوقی غیر ایرانی با این صندوق همکاری دارند.

وی سرمایه کنونی صندوق را 24 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از منابع به صورت قرض الحسنه است و طی یکسال گذشته رشد قابل توجهی داشته است به نحوی که از شش میلیارد تومان به 24 میلیارد تومان سرمایه رسیده است.

صفاری‌نیا با تاکید بر اینکه تمام سرمایه صندوق به صورت انلاین در پایگاه اطلاع رسانی قابل مشاهده است گفت: برخی افراد و شرکت‌ها نیز منابعی را خارج از صندوق اهدا کرده‌اند که مبلغ آن سه میلیارد و 678 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اصل سرمایه صندوق همواره ثابت است و از منافع آن برای هزینه‌های جایزه مصطفی استفاده می‌شود گفت: اهدای جایزه مصطفی، برگزاری مراسم جایزه مصطفی، مسابقه دانش آموزی نور، مسابقه دانشجوی کنز، مراسم هفته مصطفی و نشست‌های تبادل تجربیات از جمله اموری هستند که از طریق صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری جایزه مصطفی تامین می‌شوند.

وی با بیان اینکه جوایز علمی جهان همواره از محل کمک خیران تأمین می‌شود، گفت: در حال تکمیل سند اجرای باشگاه سرامدان جهان اسلام هستیم. در ادامه این برنامه، سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: از دو سال پیش تا کنون تصمیم گرفتیم تا این جایزه را که به نام مبارک رسول گرامی اسلام مزین است را بدون کمک‌های دولت اجرایی کنیم. بنابراین صندوق راه اندازی شد و در حال حاضر نه تنها صندوق می‌تواند جوایز این مسابقه را تامین کند بلکه به کمک برخی برنامه‌های بخش علمی و فناوری نیز رفته است.

وی با اشاره به تبلور سنت حسنه وقف در صندوق سرمایه گذاری جایزه مصطفی عنوان کرد: رشد سرمایه صندوق طی یکسال گذشته چشمگیر بوده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

بنابر گزارش ایکنا امروز، 14 اسفنده ماه در مجمع سالیانه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی 7 شرکت اعلام مشارکت کردند که می‌توان از شرکت گز سکه با پرداخت صد هزار سهم، صندوق توسعه فناوری‌های نوین با در نظر 5 درصد سود سالیانه، شرکت سنجش خاورمیانه با اهدای 5 درصد سود سالیانه، شرکت امین سامانه ایرانیان با اهدای 10 درصد سود سهام، شرکت پارت با تعیین دو درصد سود سالیانه، بانک رسالت با تامین 20 درصد از سرمایه صندوق به صورت قرض الحسنه و شرکت سهم آشنا نام برد.

انتهای پیام/

captcha