تحول در زیر ساخت‌ها؛ گام اول در اجرای عدالت
کد خبر: 3700960
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
آیت‌الله کعبی مطرح کرد:

تحول در زیر ساخت‌ها؛ گام اول در اجرای عدالت

گروه سیاسی ــ عضو مجلس خبرگان رهبری تحول در زیرساخت‌های عدالت‌‌ساز را لازمه تحقق عدالت در کشور خواند و گفت: در این راستا لازم است نگاه‌ها و رویکردها از حالت تمرکزگرا و مرکزگرا به سمت نگاه متوازن به تمام مناطق کشور و شکوفا کردن ظرفیت‌های خاص هر منطقه با اولویت مناطق در حاشیه و محروم تغییر جهت پیدا کند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اولویت‌های سال جدید و ضرورت توجه ویژه مسئولان به مقوله عدالت در این سال گفت: شعار عدالت بدون تحول در زیرساخت‌هایی که منجر به برقراری عدالت می‌شود فایده‌ای ندارد؛ مانند شعار سال 96 که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شد اما متاسفانه دولتمردان و مدیران اجرایی برنامه‌های روزانه و روتین خود را به عنوان گزارش اقتصاد مقاومتی ارائه دادند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان حرکت انقلابی و مدیریت جهادی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای که برای مردم ملموس و محسوس باشد، انجام ندادند و حداقل اینکه آثار چندانی از شعار اقتصاد مقاومتی در یکسال اخیر مشاهده نشد و بعضا هم عکس آن مشاهده شد.

کعبی عنوان کرد: لذا برای تحقق عدالت در درجه اول باید به فکر تحول در زیرساخت‌ها، تغییر نگاه‌ها و رویکردها از حالت تمرکزگرا و مرکزگرا به سمت نگاه متوازن به تمام مناطق کشور و شکوفا کردن ظرفیت‌های خاص هر منطقه با اولویت مناطق در حاشیه و محروم باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در غیر این صورت با انجام کارهای شعاری، تحقق عدالت امکان‌پذیر نخواهد بود و همچون نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی، مردم از آثار و برکات آن بهره‌مند نخواهند شد.

انتهای پیام

captcha