ابراز تأسف دیده‌بان الازهر از اوضاع ناگوار غوطه شرقی
کد خبر: 3703901
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

ابراز تأسف دیده‌بان الازهر از اوضاع ناگوار غوطه شرقی

گروه بین‌الملل ـ دیده‌بان الازهر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف شدید از اوضاع ناگوار و کشتار و نابودی موجود در غوطه شرقی، حملات شیمیایی این منطقه را یک فاجعه جدید انسانی توصیف کرد.

دیده‌بان الازهر: حملات شیمیایی غوطه شرقی فاجعه جدید انسانی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ دیده‌بان الازهر در بیانیه‌ای تأکید کرد: امروز شاهد بحران انسانی جدید و حزن‌آلود که جان کودکان، جوانان و زنان را می‌گیرد و منجر به از بین رفتن وجدان انسانی، حقوق بشر و اصول زندگی می‌شود، هستیم.

دیده‌بان الازهر همچنین از تمام سازمان‌های بین‌المللی، تصمیم‌گیرندگان و افراد مؤثر و تأثیرگذار در مسئله سوریه خواست تا فشارهای خود را بر همه طرف‌های درگیر به منظور توقف درگیری‌ها، وارد کرده و برای پیدا کردن راه حل فوری برای خروج بیماران و دریافت کمک‌های بشردوستانه تلاش کنند.

در این بیانیه ضمن هشدار نسبت به ادامه این مصیبت انسان از هرگروهی که توانایی پایان ‌دادن به این جنگ را دارد خواست تا وارد عمل شود.

دیده‌بان الازهر پیش از این نیز در اسفندماه سال گذشته، نسبت به اوضاع وخیم انسانی در غوطه شرقی هشدار داده بود.

منابع سوری سوری اعلام کردند که گروهک جیش الاسلام که در «دوما» در محاصره‌ است، مانند اقدامات دیگر گروه‌های مسلح در چنین وضعیتی که راهی جز تسلیم یا کشته شدن ندارند، در حال بهره‌برداری از سناریو استفاده از سلاح شیمیایی است، چرا که پس از هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، بامداد امروز (یکشنبه) این اتفاق رخ داد.
 
نمایشنامه‌های استفاده از سلاح شیمیایی و نسبت دادن آن به ارتش سوریه در حالی اجرا می‌شود که این مسئله در دیگر شهرهای غوطه شرقی برای تروریست‌ها و اربابان آنها کارگر نیفتاد و نخواهد افتاد و سوری‌ها مصمم به پایان دادن به تروریسم در هر گوشه از سرزمین خود هستند.

 تروریست‌های جیش‌الاسلام دیروز توافقی که به موجب آن قرار بود از شهر دوما خارج و به سمت جرابلس بروند، نقض کردند و به برخی مناطق در دمشق حمله خمپاره‌ای کردند که طی آنها دهها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

دوما آخرین پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق است و با خروج تروریست‌ها از این شهر، کل منطقه غوطه شرقی در شرق پایتخت تحت تسلط ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب خمپاره‌پراکنی به پایتخت قطع خواهد شد.

ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که این کشور در سال  در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را امحا کرد.

انتهای پیام

captcha