مخالفت مقام آلمانی با ممنوعیت حجاب در مدارس
کد خبر: 3705244
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

مخالفت مقام آلمانی با ممنوعیت حجاب در مدارس

گروه بین‌الملل - وزیر امور مهاجرت، پناهندگان و ادغام اجتماعی آلمان، مخالفت خود را با طرح ممنوعیت حجاب در برخی مدارس این کشور اعلام کرد.

مخالفت مقام آلمانی با ممنوعیت حجاب در مدارس /  در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از روزنامه «ینی آسیا» ترکیه؛ آنته ویدمن ماوتس (Annette Widmann-Mauz) وزیر امور مهاجرت، پناهندگان و ادغام اجتماعی آلمان در گفت‌وگو با روزنامه دی ولت (Die Welt) این کشور اعلام کرد که با ممنوعیت حجاب در مدارس مخالف است.

وی با اشاره به بحث‌هایی پیرامون ممنوعیت حجاب در مدارس ایالت نوردراین-وستفالن (North Rhine-Westphalia) آلمان، گفت: طرح ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان مسلمان می‌تواند برخی مشکلات را از لحاظ قانونی در پی داشته باشد و به نظرم این اقدام مسائل اصلی جامعه را حل نخواهد کرد.

وزیر امور مهاجرت، پناهندگان و ادغام اجتماعی آلمان، تصریح کرد: اگر چنین طرحی در مدارس اجرایی شود، دانش‌آموزان احساس خواهند کردند که با نوعی تبعیض دینی مواجه هستند. به همین دلیل باید از اقداماتی که باعث می‌شود شهروندان از یکدیگر دورتر شوند، پرهیز کرد.

یادآور می‌شود؛ یوآخیم استامپ (Joachim Stamp) وزیر امور ادغام اجتماعی ایالت نوردراین-وستفالن، اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه بیلد (Bild) آلمان، از احتمال ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان مسلمان در مدارس این ایالت خبر داده بود.

انتهای پیام

captcha