منفعت مردم در ادامه برجام و اعتماد به اروپا نیست
کد خبر: 3716212
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

منفعت مردم در ادامه برجام و اعتماد به اروپا نیست

گروه سیاست- مسئول بسیج دانشحویی همدان گفت: دولت با یک دو دوتا کردن ساده خواهد دریافت که منفعت مردم در ادامه برجام و اعتماد به اروپا نیست.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از دانشجو طیب فریادرس، مسئول بسیج دانشحویی همدا در خصوص خروج آمریکا از برجام بیان کرد: عده‌ای در کشور این تصور را داشتند که می‌شود با آمریکا کنار آمد و منافع کشور را تأمین کرد؛ لذا صادقانه پای میز مذاکره نشستند؛ اما آمریکا کشوری نبود که به تعهد خود به صورت شفاف عمل کند.

وی ادامه داد: در موضوع برجام برنده اصلی تفکر انقلاب اسلامی است و این تجربه ارزشمندی بود و تنها منفعت برجام همین بود برد استراتژیک بود لذا دولتمردان نباید از این امر غافل شوند.

فریادرس عنوان کرد: خوشبختانه آمریکا دیگر موفق نخواهند شد که شرایط اقتصادی قبل از برجام را ایجاد کند و در راستای اهداف خود اجماع جهانی ایجاد کند که این امر دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی درباره ادامه برجام بدون آمریکا گفت: دل بستن به اروپایی‌ها یک نوع سو انگاری سیاسی است و اگر دولت در زمینه هسته‌ای واقع نگر باشد، خواهد دریافت که اگر بانک‎ها و شرکت‌های اروپایی قصد ارتباط با نظام جمهوری اسلامی را داشته باشند، قطع به یقین منافع خود را درنظر خواهند گرفت.

 

برجام بدون آمریکا نشانه عدم درک از شرایط سیاسی بین‌الملل است

وی تأکید کرد: برجام بدون آمریکا نشانه عدم واقع نگری و عدم درک از شرایط سیاسی بین‌الملل است و نباید امری را تجربه کرده که دربردارنده خسارت و زیان برای ملت ایران است.

مسئول بسیج دانشجویی همدان تشریح کرد: دولت در بیانیه‌ای گفته «اگر منافع کامل مردم براساس برجام به شکلی که مقام معظم رهبری مشخص فرمودند، تضمین نشود، اقدام متقابل را که خود به مصلحت بداند، اعمال خواهد کرد»!.

وی افزود: اروپایی‌ها در حالی که آمریکا در برجام بود، جرات نداشتند و منافعشان ایجاب نمی‌کرد که در مقابل تهدیدات آمریکا موضع بگیرند و تحریم ها را عملا بردارند، حال آقای روحانی چگونه انتظار دارد اروپایی‌ها بعداز خروج آمریکا از برجام و اعمال رسمی تحریم های جدید و قبلی، تحریم های ایران را بردارند. مرکل صدراعظم آلمان تاکید کرده است«خروج آمریکا از برجام دلیلی نمی‌شود روابط اروپا با آمریکا زیر سؤال برود»!

 

هرگونه تضمین دولت‌های اروپا بدون تعهد شرکت‌ها توطئه است

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت‌های اروپایی هم به شرکتهای تجاری تضمین بدهند اما وقتی شرکتی یک‌بار تحریم و مجازات شد، باردیگر حاضر نیست با ایران کار کند و در اینجا باید تذکر داد هر گونه دادن تضمین ظاهری دولت‌های اروپایی بدون متعهد شدن شرکتها و بخش‌های خصوصی اروپا به برقراری روابط تجاری–مالی با ایران توطئه دیگری خواهد بود که ممکن است در روزهای آینده برای حفظ برجام در داخل و خارج کشور در مورد آن شاهد فضاسازی‌های سیاسی رسانه‌ای باشیم!.

فریادرس بیان کرد: مواضع کنونی سه کشور اروپایی نشان می‌دهد قبل از اینکه به فکر برداشتن تحریم‌های ایران و دادن تضمین‌های واقعی باشند، همزمان نگران خروج ایران از برجام و خواهان مذاکره درباره قدرت دفاعی ایران هستند و در سخنانی توهین آمیز خطرات خروج از برجام را به ایران گوشزد می‌کنند!.

 

دولت از سخنان رهبر تفسیر به رأی نکند

وی گفت: سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره برجام و خروج آمریکا از این توافقنامه بسیار روشن بود و نباید دولت و سیاسیون تفسیر به رای کنند لذا رهبری موضع نظام را بسیار شفاف اعلام کردند و  بعداز اینکه رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان را در همراهی با آمریکا در حمله به سوریه، جنایتکار خواندند،و شروط این سه کشور غربی که همان زیاده‌خواهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا بود رد کرده و همچنین مکرون را به حضور نپذیرفتند و او مجبور شد سفرش را به تهران لغو کند.

وی اظهار کرد:رهبر انقلاب باردیگر بعداز اعلام موضع دولت مبنی بر مذاکره با این سه کشور اروپایی برای حفظ برجام، خطاب به دولت تذکر دادند «این هم نتیجه اعتماد به آمریکا! ‌من به این سه کشور اروپایی هم اعتماد ندارم و به اینها اعتماد نکنید، بعیداست تضمین قطعی و قابل اعتماد بگیرید».

فریادرس با بیان اینکه اینکه رهبری با این عتاب و خطاب تاکید کردند «نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد!»،گفت: این یعنی موضع درست برای نظام، خروج کامل از برجام است گرچه هنگامی که آقای روحانی در اولین واکنش خود به خروج آمریکا از برجام گفت«بعداز پایان مهلت چند هفته‌ای مذاکرات با اروپایی‌ها تصمیمات نظام را اعلام می‌کنم» همگان دریافتند که موضع مذاکره با سه کشور اروپایی موضع نظام نیست لذا باید هرگونه تبعات تاخیر در اعلام موضع نظام درخصوص خروج از برجام را خود بپذیرند و همچون برخی موضوعات دیگر از جمله تلگرام درصدد القاء حاکمیت دوگانه بر نیایند.

وی در پایان به وظایف دانشجویان مبنی بر مطالبات و تبیین فضایی عمومی جامعه و جلوگیری از ترویج خوش خیالی و تفکر غیر انقلابی تأکید کرد و افزود: دانشجویان به صورت جدی مطالبات انقلابی خود را در زمینه برجام از مسئولین مطالبه کنند که باید مردانه پای انقلاب اسلامی ایستاد و مسامحه ضرر جدی برای منافع مردم ایران است و رئیس دولت با یک دو دوتا کردن ساده خواهد دریافت که منفعت مردم در ادامه برجام و اعتماد به اروپا نیست.

انتهای پیام

captcha