راه‌اندازی مجامع خیرین استانی/ انسجام در کمک به نیازمندان در حوادث
کد خبر: 3717138
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
انعقاد تفاهمنامه همکاری میان هلال احمر و مجمع خیرین کشور؛

راه‌اندازی مجامع خیرین استانی/ انسجام در کمک به نیازمندان در حوادث

گروه جامعه ــ تفاهم‌نامه‌ همکاری میان جمعیت هلال احمر و مجمع خیرین کشور به منظور ایجاد دفاتر و راه‌اندازی مجامع خیرین استانی، صبح امروز با حضور روسای هلال احمر و مجمع خیرین کشور امضا شد.

فوری/ راه‌اندازی مجامع خیرین استانی/ انسجام در کمک به نیازمندان در حوادث

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به وظایف هلال احمر گفت: هلال احمر به استناد اساسنامه، جمعیتی عام المنفعه و خیریه است و در سال‌های گذشته نیز فعالیت‌های چشمگیری چه در حوادث و چه در شرایط عادی در جهت رفع نیازهای مردمی داشته است.

وی با بیان اینکه پیشانی کار هلال احمر، فعالیت امداد و نجات بوده و در این زمینه معین دولت هستیم، افزود: طی سالیان گذشته حوادث دردناکی را در کشور شاهد بودیم که آخرین آن زلزله کرمانشاه بود و در این حادثه، رفع مشکلات حادثه دیدگان میسر نبود مگر با کمک خیرین. ایران کشوری حادثه خیز است و در این شرایط جمعیت هلال احمر باید همیشه آماده باشد تا بتوانیم علاوه بر اینکه در جهت کاهش حوادث و مصدومیت‌ها  تلاش می‌کنیم، پاسخگوی نیازهای حادثه دیدگان هم باشیم. جمعیت هلال احمر به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق عمل کند بنابراین دست نیاز به سوی مردم و خیرین بلند می‌کنیم و با کمک آنها است که می‌توانیم پاسخ صحیح و منطقی در جهت رفع نیازها داشته باشیم .

پیوندی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف سنگین هلال احمر در حوزه جوانان بوده و این کار برعهده سازمان جوانان هلال احمر است، بر مردمی بودن این مجموعه تاکید کرد و گفت: مردمی بودن و نزدیک شدن به مردم از اصول اساسی جمعیت هلال احمر است و اگر مردم ما را یاری نکنند نمی‌توانیم کاری کنیم. ما از مردم و برای مردم هستیم و این رابطه نزدیک باید هرچه بیشتر تقویت شود. از طرفی لازم است به کانون‌های اجتماعی قدرتمند هم نزدیک شویم و از آنها برای رفع نیازهای شهروندان استفاده کنیم که یکی از این کانون‌های اجتماعی قدرتمند، مجمع خیرین کشور است.

وی به خدمات گسترده و شایان مجمع خیرین کشور در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این مجمع در زمینه‌های مختلف از جمله مدرسه سازی و نظام سلامت خدمات قابل توجهی داشته است بنابراین در جهت رفع نیازهای مردم در حوادث که کاری مشکل و اساسی است و همچنین ساماندهی بیشتر کمک‌های مردمی در جهت رفع نیازهای نیازمندان، تفاهم نامه همکاری با مجمع خیرین کشوری را دنبال کردیم. امیدواریم با امضای این تفاهنامه، انتخابات مجامع استانی در کشور به زودی برگزار و کمک به نیازمندان در حوادث و در شرایط عادی به شکل منسجم‌تری انجام شود.

بنابراین گزارش، حبیب الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های مجمع در سال‌های گذشته اظهار کرد: مجمع خیرین به دلیل اینکه در استان‌ها و شهرستان‌ها دفتری نداشت و دنبال شرایطی بودیم تا این امکان ایجاد شود که با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر نهادی مردمی و مورد اعتماد نظام و مردم است، تشکیل این مجامع استانی برعهده هلال احمر قرار‌گرفت.

بوربور، محور اصلی فعالیت مجامع استانی را شناسایی اولویت نیازهای مردمی عنوان کرد و افزود: با فعالیت این مجامع، وقتی حادثه و یا بحرانی رخ می‌دهد، همه خیرین در استان‌ها می‌توانند با هم در ارتباط باشند و اولویت‌ها را مشخص کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنند. در زلزله کرمانشاه متوجه شدیم که هر چه زودتر این مجموعه را فعال کنیم بهتر است و در غیر این صورت بسیاری از کمک‌های مردم بی‌حساب و گاهی بیش از نیاز و بدون اولویت توزیع می شود.

وی همچنین اظهار کرد: در بند 77 ماده یک اساسنامه هلال احمر یکی از وظایفی که برای این مجمع مشخص شده این است که جامعه خیرین را ساماندهی کند و از کمک بالقوه آنها بهره‌مند شوند.

 انتهای پیام

captcha