خاطرات تخریب‌چی روضه‌خوانی که در حصار کلمات زندانی نمی‌شود
کد خبر: 3726350
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
در «ردّ پا برهنه‌ها» می‌خوانید؛

خاطرات تخریب‌چی روضه‌خوانی که در حصار کلمات زندانی نمی‌شود

گروه ادب ــ «ردّ پا برهنه‌ها» عنوان اثری از حمید حسام درباره خاطرات مرتضی نادرمحمدی است که این فرمانده را این گونه توصیف کرده است؛ «تخریب‌چی روضه‌خوانی که در حصار کلمات زندانی نمی‌شود».

خاطرات تخریب‌چی روضه‌خوانی که در حصار کلمات زندانی نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «ردّ پا برهنه‌ها» عنوان اثری است که خاطرات مرتضی نادرمحمدی،‌ معاون گردان تخریب لشکر 32 انصارالحسین (ع) را به قلم حمید حسام،‌ چهره هنر انقلاب اسلامی در خود جای داده است.

این کتاب شامل 10 فصل است که عناوین هر یک به ترتیب عبارتند از: میرزا کوچک ملایری،‌ مشق جنگ، پاهای بی‌قرار، گروه پاپتی‌ها،‌ شبیه گودال قتلگاه، بهشت تخریب، بمب‌های متحرک، کربلای شلمچه، رد پابرهنه‌ها و روزهای آخر.

در مقدمه ناشر می‌خوانیم: هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ملت بزرگ ایران،‌ بی‌شک از دوران طلایی و پرافتخار مردمان این مرز و بوم است که انعکاس هر کدام از حوادث آن می‌تواند چراغ راه و وسیله‌ای برای شناخت بیشتر آیندگان باشد. این اثر تابلویی تمام عیار است در نشان دادن شکوه حماسه هشت سال دفاع مقدس و حرکت دیگری در راستای تحقق رسالت نورانی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس.

نویسنده کتاب در مقدمه این اثر درباره نادرمحمدی چنین نوشته است: مرتضی نادرمحمدی یا به تعبیر هم‌‌رزمانش شکارچی گردن‌کج،‌ فرمانده جلوتر از فرمانبر، معبرگشای پا برهنه، تخریب‌چی روضه‌خوان در حصار کلمات زندانی نمی‌شود. هنر او گذر از موانع و رهایی از تعلیقات بوده و از تک‌تیرانداز دشمن در جزیره مجنون که روی استخوان سرش خط سرخ کشیده و ترکشی که در شلمچه ریه‌اش را شکافت و تامینی که روی برف‌های استان سلیمانیه عراق پابرهنه‌اش کرد، همه دست به دست هم داده‌اند که نه فقط حماسه یک مرد که رد یک نسل بی‌نشان را نشان دهند در «رد پابرهنه‌ها».

در آغاز این کتاب دست‌نوشته نادرمحمدی درباره این کتاب چاپ شده است. در پایان کتاب نیز در بخش تصاویر،‌ عکس‌های شهیدان قاسم مرادی وحدت، سیدکاظم موسویان، علیرضا داناپور و ... ارائه شده‌ است.  

این اثر به کوشش انتشارات صریر در هزار نسخه، به بهای 300 هزار ريال و در 700 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha